onsdag 14. november 2012

Naturlig fint og to sider av samme sak


Et par ganger i året inviterer min gode venninne Frøydis venner og bekjente til marked i sitt vakre hjem hvor hun selger sine nydelige håndlagde produkter. Det hele er så lekkert og delikat laget til at man bare har lyst til å bli værende. Frøydis er en særdeles dyktig blomsterdekoratør, så på markedene hennes er det alltid mye fint i naturmaterialer som kranser, hjerter av bjørk og pil, knaggrekker i tre og lykter med dekor av kvister.


Jeg falt for denne flotte bjørkekransen her. Jeg skulle sikkert klart å surre sammen noen bjørkekvister til en krans selv, men den hadde ikke sett sånn ut. Man ser når det er laget av en proff...


Tre lykter med hekletrekk av alpakkagarn og kvistpynt ble også med hjem. Jeg besinnet meg en smule siden Frøydis skal være med på julemarkedet mitt og det kommer nye muligheter for å sikre seg fine saker:-)

Jeg ble så inspirert av Frøydis sine dekorasjoner av kvist at jeg tenkte jeg skulle gå ut og klippe noen greiner og prøve meg på en stjerne av kvist. Jeg har jo stjernedilla for tiden:-)


Og så er det kjekt å ta noen pauser fra symaskinen og gjøre noe helt annet.


Men litt syingen har det jammen blitt i dag og. En duk laget av et fint stoff jeg fant i en interiørbutikk.


Den er laget av å sy to stoffstykker mot hverandre, sånn at den kan brukes på begge sider. Kjekt hvis man skulle komme til å søle litt.


Eksklusivt gardinstoff på ene siden og litt kjipere prikkestoff på andre siden, så her kan man velge etter humør:-)

6 kommentarer:

  1. Så fin naturpynt, og koselig duk!
    Du er så flink å lage koselige tablåer
    til bildene dine! -det ser så stemningsfullt og hyggelig ut.
    Klem Beate

    SvarSlett
  2. Her var det masse lekkert ja...

    Tror jeg må ut og finne meg noe bjørk jeg også.

    Når er julemarkedet ditt? Håper jeg kan få det med meg i år.

    Klem

    SvarSlett
  3. Så fine ting din venninne har laget:)
    Er så koselig med slike pinner ♥

    Ha en fin kveld;)

    SvarSlett
  4. Mye flott inne på din veninnes blogg. stilig bordpynt hos deg. Lekker duk.
    Klem

    SvarSlett
  5. utrolig søt naturpynt, så flink hun er, og det er jammen meg du også :-) håper alt står bra til hos dere, lenge siden sist nå:-) klem

    SvarSlett
  6. Herlig. Det er så godt å ta naturen inn. Kvister utgjør en så lun detalj :)

    SvarSlett