fredag 19. august 2011

Retroparty og trekning


I morgen skal vi i 40 - års dag hvor temaet er 70 - tallet. Rett før ferien sydde jeg en skikkelig retrokjole til vertinnen ( oppe til venstre i bildet), og jeg må si jeg gleder meg veldig til å se den på:-) Den er rimelig kort, så alle former for bøying og tøying bør gjøres i diskrete former...


I tillegg til vertinnekjolen, har jeg sydd noen riktig knæsje brikker til alle bordene, av et gammelt gardinstoff som min venninne hadde funnet hjemme hos sin farmor.


Ja, og så har jeg sydd en vimpelrekke av herlige retrostoffer siden det sto på ønskelisten hos jubilanten.


Jeg hadde tenkt å sy en kjole til meg selv og, men så fant jeg denne kjolen på Fretex i dag. En ekte 70 -talls kjole. Nordlendingen bare himlet med øynene, og lurte på om jeg virkelig skulle gå med den der. Jeg må innrømme at jeg lurte litt på det selv og. Vel hjemme igjen prøvde jeg den på, og da så den slett ikke så ille ut. Eller som nordlendingen sa det: Du så jo nesten fin ut i den. Og nesten holder for meg:-)

Ellers er vinneren av cupcakesboken trukket, og det ble søte Line med bloggen Har en drøm. Gratulerer til deg snuppa! Tusen takk til alle som var med, og takk for alle de hyggelige kommentarene om uteplassen!





18 kommentarer:

  1. her er det noen som er gjennomførte i alt hun gjør!
    ja -du ja!
    retroparty må jo være (pardon my french) dritstilig!!

    kos deg masse!

    SvarSlett
  2. ha ha ler av kommentaren til gubben din!

    Alt kler den smukke vet du så tror du er fantastisk i kjolen jeg!! Kos deg i party!!

    SvarSlett
  3. Så stilig med retroparty... og det ser ut som du er i helt rett modus, med alt fra kjoler til vimpler.

    Gode ønsker for en strålende helg, og fest, klem.

    SvarSlett
  4. hehe du jeg måtte le litt når jeg lese du ser jo nesten fin ut hehe huffda håper du får en hyggelig 70-talls kveld:)
    KlemKlem :)

    SvarSlett
  5. Wiiiii - vant jeg??
    Herlig, herlig;))
    Sender deg adressen min jeg vettu!!

    Så utrolig kule kjoler!
    Og duker, hihi;)
    Dette tipper jeg blir et kuuuult party;)

    Have fun!

    Klem Line

    SvarSlett
  6. He he, syntes Fretexkjolen var kul, jeg. Blir det retro -mat og -drikke også? Hva var egentlig festmat på syttitallet? Var det da Grandiosaen var ny og hot, kanskje?

    SvarSlett
  7. Denne festen her må jo bare bli en suksess. Kjempe kule kjoler og brikker. At du så "nesten" fin ut var jo kjempe bra. Hadde vært verre hvis han ikke hadde ville svart ;0)

    Ha en kjempe flott lørdag og kos dere på fest.
    Klem Jane.

    SvarSlett
  8. Det er bare helt kuuuuuult alt sammen. :))

    SvarSlett
  9. Kjempekule kjoler, dere får nok en super kveld!
    Artig med temafester, i hvert fall synes jeg det. Men jeg vet at mange ikke kan liker å kle seg ut...

    Vi skal på sommerfest i kveld og jeg har kjøpt meg en Containerkjole i sommer, som jeg ennå ikke har fått gå med. Så den skal på i dag, uansett vær og vind...

    Kos dere masse med boogie og Bonnie M!

    Klem

    SvarSlett
  10. Flotte kjoler....og kos deg i kveld.
    Sy kveld på meg da mannen seiler regatta hele helgen.

    Klem til deg

    SvarSlett
  11. synes kjolene var helt fantastiske jeg!!
    og brikkene var knall ;)
    kjempemorsomt med bursdag med tema da!

    SvarSlett
  12. hei,
    kjempestilig,

    blir satt tilbake til min ungdom av disse mønster og farger, så herlig, kan tenke meg du er veldig fin i kjolen, de kunne sine saker med mønster på 70 tallet.
    ha en fin helg,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  13. Så kjekt med retroparty, og kjolen er virkelig smashing! Brikkene ble jeg totalt forelsket i...

    SvarSlett
  14. Jeg likte godt den kjolen du hadde sydd! Ha en festelig kveld!

    SvarSlett
  15. Kjempegøy med retroparty ! Fiiint mønster på de små dukene du har sydd :-)

    SvarSlett
  16. Wow, kjolen, brikkene og vimplene er jo knallkule!! Er sikker på at det blir en kjempefest! Kjolen du fant på Fretex er sikkert veldig stilig på, kos dere:).

    SvarSlett
  17. Skikkelig 70-talls det der ja. Håper du fikk en flott fest.
    Ellen :)

    SvarSlett