fredag 5. august 2011

Koselige saker fra svigermors skap

Svigermor har mye spennende i skapene, og ferie nordpå er alltid innbringende - sett med mine, og selvfølgelig helt objektive øyne:-) Nordlendingen kan som vanlig styre sin begeistring, og okker og stønner over bilen som stadig fylles opp til hjemturen.

Siste påfyll er svigermors kleshengere med hjemmeheklet trekk i alle regnbuens farger. Koselige og fine - og ikke minst praktiske. Dessuten får man jo aldri nok kleshengere.

Og sååå stor plass i bilen tar da vel ikke et dusin kleshengere:-)

17 kommentarer:

  1. Disse kleshengerne husker jeg veldig godt :)
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  2. :) slike kleshengere fant jeg i en pose på låven for et par dager siden. Bare at fargene på hekleriene var orange,grønn osv...og det passer ikke inne hos oss. :) Så skjønn en sommerkjole du har sydd til prinsessa. God helg :) her er det forberedelser til et innrykk av barn og barnebarn.
    Klem Merethe

    SvarSlett
  3. Så skjønne hengere.
    Får plass til det man vil ha plass til:)
    Ha en strålende helg.

    SvarSlett
  4. Nydelige hengere! Har selv heklet noen trekk til kleshengere, men fikk ikke helt dreisen på dem... men likte størrelsen på et slikt prosjekt ;)

    Jeg har også svigers i nord, og jeg hadde med meg to store lamper (slike med tre skjermer) hjem forrige gang. Da var det enda en nordlendig som murrer litt på veien hjem til Bergen :)

    Ønsker deg og dine en fiin helg!

    SvarSlett
  5. For noen fantastiske kleshengere!!!!! Jeg lurer på hvordan man lager de hekleriene????? klemz grethe

    SvarSlett
  6. Fine kleshengerne! Det ser jo også ut som et overkommelig hekleprosjekt, og det kan man like! Surmulende menn generelt er stort sett ingenting å ta notis av, spør du meg. Da hadde det blitt travelt i heimen, gitt!

    SvarSlett
  7. Kjempefine ♥ Nydelige farger;)
    Ha en finfin fredag!

    Klem line

    SvarSlett
  8. Kjempefine farger, husker sånne kleshengere fra min barndom!
    Men, hva skal svigermor henge klærne sine på nå da..??.. ;-)

    SvarSlett
  9. Nydelige hengere! Og for noen fantastisk flotte farger :)
    Klem Gitte

    SvarSlett
  10. Slike hengere er praktiske; klea heng stødigare, og dei er fine. Men kva som er den eigentlege grunnen til at ein hekla slikt på klehengere veit eg ikkje...?

    SvarSlett
  11. så fine kleshengere, også de fine fargene da:-) Kjempe søt kjole du hadde sydd til lillemor og. Ha en fin helg

    SvarSlett
  12. Beautiful blog!

    Kisses from Santiago de Chile

    SvarSlett
  13. Så artig :-)
    jeg satt i går i heklet trekk til kleshenger og så titter jeg her , og så er det bilde av mange her :-)
    ( og blogg nr 2 på bloggrunden i går - inneholdt også mange kleshenger-trekk )

    Fin kjole også :-)
    Jeg prøvde meg med strikk-undertråd for første gang i går - men helt vellykket ble det ikke ..
    Kan jeg få spørre deg hvor stramt jeg skal ta strikken på spolen ??

    jeg trodde jeg hadde hørt - at det skulle være sånn litt stramt , men ikke for stramt
    men strikken ble liksom ikke rynket nok når jeg sydde ..

    SvarSlett
  14. Supersøte!!! Og enig med deg, de tar jo ingen plass i bilen de derre..

    Kos dere videre på ferien!

    Klem

    SvarSlett
  15. Nydelige kleshengere. Jeg er også gift med en nordlending, fra Svolvær, var dekksgutt på Hutigruta som ung. Jeg har også fått nydelige heklearbeider og flotte filleryer fra min svigermor. Hun var et flott menneske, døde 97 år gammel, mett av dage. Min mann synes faktisk det er stas at jeg bruker tingene fra hans mor, akkurat nå ligger en av hennes filleryer på kjøkkengulvet i påvente av linoleumsfliser i svart og hvitt.
    Klem!

    SvarSlett
  16. Så flotte kleshengere :) Det er alltid moro med litt nytt, særlig nær man kan arve litt fra familien. Da blir det både flott og minnerikt :)

    SvarSlett