fredag 26. august 2011

Litt nytt i samlingen...


Hver gang vi går over til en ny årstid, så fornyer alle interiørbloggedamene putesamlingen sin. Akkurat det akutte behovet for putefornyelse er det en smule vanskelig for nordlendingen å skjønne. For like mye som putene er et begjær for meg, så er de i sannhet et besvær for nordlendingen, og han synes at de triste grå putene som fulgte med sofaene da vi kjøpte dem, er puter mer enn gode nok.

Likevel har jeg dristet meg til å sy et par nye puter. Eller det vil si, den ene er egentlig en redesignet pute, så den teller jo så klart ikke med i den voksende putesamlingen...


Jeg hadde et nydelig, gammelt broderi liggende som endelig fikk komme til nytte. Selv om det gamle broderiet var en smule skakt og skjevt etter tidens tann, og resten av puten ikke akkurat ble mindre skjev som følge av det, så blir nok dette den nye favorittputen min, og jeg kommer til å verne den som en hønemor. Ikke noe sjokoladespising eller powernaps i nærheten av denne puten!


Pute nr. 2 er egentlig en gammel loppemarkedpute som bare trengte en liten makeover. Den så langt fra så fresh ut i virkeligheten som den ser ut på bildet... Så jeg klippet litt av den og skjøtet den litt med et nytt stoff, og vips så var den kvadratiske puten blitt en rektangulær pute istedet. Ikke alltid den store forandringen som skal til før jeg blir fornøyd:-)

Ha en riktig god helg!



9 kommentarer:

  1. Putene dine er kjempefine, Barbro:) Skjønner ikke hvordan nordlendingen er skrudd sammen;) Putene dine kommer nok ikke frem før i morgen, rakk ikke postleveringa i går:)
    God helg:)

    klem fra Trine:)

    SvarSlett
  2. Må innrømme at jeg går med lignende puteplaner i hodet jeg også. Og når jeg ser dine puter blir planene enda mer aktuelle. Kjempesøte!

    SvarSlett
  3. Så fine putene dine ble, skikkelig fargeklatter ,-)

    SvarSlett
  4. Kjempe fine puter du har sydd da. Menn er skrudd sammen på den måten har jeg funnet ut. Fikk spørsmål i dag om jeg hadde kjøpt ennå mer puter og lammeskinn til sofa kroken jeg også. Hvorpå jeg svarte at det lammeskinnet lå i andre enden av sofa´n før, og putene har bare fått rene putetrekk i andre farger på seg (sommerfargen var i aqua/turkis, men er nå byttet ut i grå/hvit toner for høstens anledning). Er ikke alt disse mannfolka forstår seg på eller får med seg for den sags skyld. Hehe..

    Ønsker deg en riktig fin helg.
    Klem Jane.

    SvarSlett
  5. Ser man det...flotte puter som alltid. Har liksom ikke helt kommet inn i putesyingen jeg da :) Har også flere gamle broderier liggende fra min pur ungdom da jeg satt med min tante og broderte så flittig. Disse har alltid vært nedpakket :D Kanskje hvis jeg tenker nytt at jeg kan bruke noe av det. God helg :)

    SvarSlett
  6. Kjempefine! Klart vi må fornye putene :)

    SvarSlett
  7. Tøffe puter du har laga :-) Skjønner godt at nordlendingen ikke skjønner hva du driver med :-P

    God helg - klem Siv

    SvarSlett
  8. Kjempe fine puter....flinke du.Ikee så mye som skal til med litt fornyelse
    God helg til deg
    Klem

    SvarSlett