mandag 22. august 2011

Beredt


Til tross for at jeg knapt nok er kommet tilbake fra sommerferie, så har jeg ikke glemt snøen som falt i fjor. Og den kom grådig tidlig. Så tidlig at jeg ser på bildene fra fjorårets første snøfall at veslesnuppa er iført en hjemmeheklet og luftig vårlue. For hvem hadde vel klar vinterluer i ull 21. oktober i fjor?
Så klok av skade er mor altså beredt i år. Deilig tykk lue, strikket i en blanding av mohair og merinoull, ligger klar i skuffen.


Luen er selvkomponert og strikket på pinne nr 7 med noen - og - seksti masker, så den gikk rasende fort å strikke. Jeg heklet en hvit kant rundt nede både for dekoren sin del, og for å stramme den litt så den sitter godt på. Til slutt heklet jeg en stor blomst som jeg sydde på. Veslesnuppa har prøvd den på og godkjent luen, men jeg håper virkelig det er lenge til vi trenger å finne den fram igjen...





18 kommentarer:

  1. Må si du er godt forberedt i år,ja.:) Får håpe det er lenge til den må i bruk,uansett om den er kjempefin.

    SvarSlett
  2. Greit å være beredt. Man vet aldri her i Norge.. Og ja, snøen kom altfor tidlig i fjor :0(
    Nydelig lue ble det i allefall. Så får vi håpe den får ligge i skuffen ei god stund til.
    Klem Jane.

    SvarSlett
  3. Nydelig lue :-)
    Jeg også håper det blir en stund til hun for bruk fo den :-)

    SvarSlett
  4. Sånn som været har vært til nå
    så vet en jo aldri. Bedre føre
    var... Lua var kjempesøt.
    Ha en flott dag.
    Klem.

    SvarSlett
  5. Nydelig var den;) Godt å være forberedt. Klem Wilhelmine

    SvarSlett
  6. Kjempe fin. Tror nok vi trenger lue tidlig i år også, sto faktisk å lurte på om eg skulle ta lue på den mellomste som skulle i barnehagen i dag. Her pøser det ned og blåser surt. Bladene har begynt å falle, , , det er høst.
    Klem

    SvarSlett
  7. Her skal vinteren i alle fall ikke komme som julekvelden på kjerringa, ser jeg ;-) Flott lue i herlig farge :-D

    Ha en fin kveld - klem Siv

    SvarSlett
  8. Så flink du er å til å være framsynt :) Jeg har ny fleecedress til guttene på lista over vinterforberedelser. Men i dag skinner sola, det er varmt og godt.
    Tusen takk for fin omtale av auksjonene mine. Det betyr mye.
    Ellen :)

    SvarSlett
  9. Luen ble veldig fin . Nydelig med lilla og kontrast med hvit kant og blomst. Håper det er lenge til vi trenger VARME luer. Ha en fin kveld

    SvarSlett
  10. Helt enig. Ikke før badedrakten er pakket bort så er det vinter. Jeg skal strikke noen gode votter og luer jeg også snaaart.....forhåpentligvis før snøfall. Jul snart vel hi hi.
    Kos deg
    Klem

    SvarSlett
  11. Kjempefin lue!! Her har det vært ved frysepunktet på nettene alt, men det er varmt og flott på dagene! Heldigvis. Håper vi kommer til midten av november i allefall før det er votter og ullbukser på Linus! Men det er kanskje å håpe på litt mye her østpå!
    Skal du på messa i Grieghallen i slutten av september?!
    KLEM!

    SvarSlett
  12. Søt lue. Ja, det gjelder å være forberedt for plutselig er det både høst og vinter. Ofte har jeg kjøpt vinterdress o.l. på salg etter påske. Suverent å slippe å stresse rundt på første dag med snøfall.

    SvarSlett
  13. Flott lue! Men måtte du minne meg på dette med snø og vinter?...

    SvarSlett
  14. Ja, som jeg skriver i mitt innlegg i dag, godt med alt som er gjort...

    Kjempefin lue, blir imponert over dere som bare dikter opp en lue på 1-2-3..

    Og ps! ikke snakk om vinter og snø allerede nå.
    Det er tross alt meldt 18 grader og sol i morgen (og jeg ligger strak ut med sår hals og feber...Er det ikke typisk??)

    Ha en fin kveld!!!

    SvarSlett
  15. Hehe, herlig;)
    Er ikke gæær'nt og komme på det nå...
    Men som du sier, vinteren kom fort i fjor, så kjekt og være forberedt;))

    Luen var nydelig ♥

    Ha en finfin kveld;)

    SvarSlett
  16. Ja uffa meg. Vil ikke ha snø så tidlig i år nei.Lua var lekker med den kanten og blomst på.
    Klem

    SvarSlett
  17. Husker godt at snøen kom tidlig i fjor ja. Og den varte leeenge. Og her i Kristiansund venter vi faktisk på sommeren ennå. Den varte ikke leeeeenge. Bare i små "blink".....

    Riktig flott lue (som er strikket i min yndlingsfarge).

    SvarSlett
  18. Du er virkelig godt forberedt, ja! Jeg er faktisk tilsvarende uforberedt. Faktisk så uforberedt at vinterskoene jeg hadde planer om å kjøpe før vinteren i fjor ennå ikke er i hus.

    SvarSlett