lørdag 27. august 2011

Knips, knips, så får du en chips...


Jeg har meldt meg på et nettbasert fotokurs, i håp om å lære meg å ta bedre bilder. Egentlig så er det jo litt idiotisk å melde seg på et nettkurs i fotografering, når man helst burde hatt en som hang over seg og viste nøyaktig hvilke knapper en burde trykke på, men jeg satser på at noe må da synke inn underveis....

I dag har jeg gått løs på en oppgave som dreier seg om portrettfotografering i naturlig lys, uten blitz. Siden det kun var husets to yngste å øve seg på, så måtte de pent til pers begge to. Etter den seansen så kan jeg love at jeg er full av respekt for de som driver med barnefotografering på heltid. De må jo ha en engels tålmodighet. Eller minst 10 engler faktisk.


 Godt det var lørdag, så mor hadde skapet fullt av bestikkelser... Sååå fint smiler man når man er lovet litt sjokolade etterpå.


"Eg vil at du skal ta bilde av dukken. Ikkje meg."


"Sa du popcorn, sa du??"


Ja, då kan eg vel alltids koste på meg et ørlite smil...

Akk ja, tror vi får ta en ny fotoshoot en annen dag.




18 kommentarer:

  1. Utrolig hva som går med litt bestikkelser ja!! Lykke til med kurs! Fine bilder du viser her! Så gøy å få fiiint lys på bildene! Fikk meg ekstern blits jeg som jeg burde øve litt mer på. Hadde vært fint med et kurs!

    klem

    SvarSlett
  2. hei.
    åååå så fine bilder, dette lover jo veldig bra,
    god helg til dere.
    klem

    SvarSlett
  3. Hi hi herlig! Belønningspedagogikken er bra den :-) Nettbasert fotokurs - hmmm. Jeg lurer også veldig på fotokurs - utstyret er jo i orden, vet bare ikke helt hvordan jeg skal bruke det.... legg ut en link på kurset da vel :-))

    ha en fotogen kveld - klem Siv

    SvarSlett
  4. Hehe,herlige unger :D

    Ha ei god helg alle sammen :D

    SvarSlett
  5. Synes det ble kjempefine bilder, jeg! Belonningstrikset er saken, skjonner jeg... ;-)

    SvarSlett
  6. Herlig!
    Bestikkelser er alltid viktig å ha på lur:)
    Kjempefine bilder!
    Klem Gitte

    SvarSlett
  7. Men det ble jo faktisk flotte bilder! Nettkurs? Du verden!

    SvarSlett
  8. Ha ha... Fine bilder.
    Kunne trenge ett fotokurs eller ti jeg og.
    Lykke til og ha en god helg!

    SvarSlett
  9. smart med nettkurs da, kunne vært noe for meg. Kan jeg spørre hva det heter??

    SvarSlett
  10. Anita og Siw: fotoskolen.no
    Helt greit kurs til en rimelig penge.
    Kurset har dessuten en avsluttende eksamen
    som du kan ta hvis du ønsker.

    SvarSlett
  11. Synes du alltid tar fine bilder :) Men disse var spesielt fine. Hjelper godt på med så flotte objekter:)

    SvarSlett
  12. hehehe.. allttid vanskelig å ta bilder av ungene når de ikke vil... men de ble da bra - svart hvit bilder blir ofte bra også ;)

    SvarSlett
  13. Syntes bildene her var kjempe flotte...tror jeg skulle hatt et kurs jeg også....
    Søte barn...som er flnke

    En fn søndag til deg
    Klem

    SvarSlett
  14. Så flotte bildene ble da. Syntes du var kjempeflink.

    God søndag!

    SvarSlett
  15. Hei
    Takk for hyggelig hilsen, det føles godt å være tilbake.
    Så gøy med fotokurs, synes bildene dine ble flotte!
    Ønsker deg en herlig søndag!
    Klem T

    SvarSlett
  16. Så kjekt med fotokurs:) jeg skal også snart ta et, "in live" og gleder meg:) Desverre vil jeg nok slite enda mere enn deg om jeg ska ta portrett foto av barna mine, så du kan "trøste" deg med at det blir ikke bedre med tiden he he jo kanskje me jenter da:O Var godt du hadde noen bestikkelser i skapet;) Kjenner virkelig igjen det smilet på det siste bildet hi hi. Men bildene ble flotte syns nå jeg da:)

    SvarSlett
  17. Hihi:)) Ikke så lett - men disse var jo knallfine,da!
    God søndag:))

    SvarSlett
  18. Greit med bestikkelser når man får så fine bilder utav det! Flink, du :)

    SvarSlett