tirsdag 16. august 2011

Prioritering og sånt

Ikke det at ferien ikke har vært fin, men det er utrolig deilig å komme hjem til egen dusj og egen seng. 

Tusen takk for alle koselige kommentarer på bloggen mens vi har vært på ferie. Det har vært dårlig med kommentering herfra - har liksom ikke kunnet legge beslag på svigerfars PC i tide og utide, så jeg kommer sterkere tilbake på kommentarfronten de nærmeste dagene:-)


Vel hjemme så gjelder det å prioritere de rette tingene, nemlig å pakke ut go´sakene nordfra. Å sortere skittentøy og sånt er ikke så nøye. Det er mye viktigere å få pakket ut det fine lappeteppet og sjekke hvordan det tar seg ut på sengen til minstemann - og gjerne dandere med en pute eller to og litt stæsj. Man vet da å prioritere.

Minstemann var vokst ut av sprinkelsengen og fikk ny seng rett før sommeren. Egentlig ville jeg ha en skikkelig god, gammeldags skuvseng, men nordlendingen trodde det hadde rablet for meg, og holdt på å gå i fistel da jeg viste han en riktig gammel og slitt skuvseng jeg hadde sett på Finn til 2000 kroner. Så jeg fant ut at det var å tøye grensene litt vel mye å trumfe det gjennom. Vi skulle jo tross alt snart på ferie, så ingen grunn til å skape dårlig stemning. Å sitte i en trykkabin i nærmere to hundre mil var liksom ikke så fristende. Dermed ble det skuvseng look - a - alike til den nette sum av 300 kroner på Finn istedet. Selv om jeg rynket litt på nesen av gulfargen på sengen, så ble den ikke så verst inne på barnerommet, Spesielt ikke med nytt sengeteppe på. Så den får være gul en stund til. 

Jeg trenger vel ikke å legge til at nordlendingen var strålende fornøyd med det kjøpet...

Ha en fin kveld!


16 kommentarer:

  1. Hihi..syns jeg hører ham som nesten går i fistel...!!
    Syns sengen var knallfin - og fargen også. Speseilt til lappeteppet, som var nydelig. Hadde et lignende, som bestemoren min hadde laget, da jeg var liten. Aner selvsagt ikke hvor det er nå...

    Kos deg med skittentøy og videre utpakking! KLEM!

    SvarSlett
  2. Som et hav av Big Ben lakriskonfekt var det nydelige teppet du fikk av svigermora di, og jeg synes jo det passet veldig til den gule senga. Farger skal det vel være på et barnerom? Flotte retrosengesett som ble med fra nord. Ikke plass i kofferten? Posten sender jo daglig!En fin kveld til deg.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  3. Det sengeteppet var jo veldig fint, håper den lille prinsen vet å sette pris på det. Og kjenner jeg deg rett, så er nok den sengen malt om ikke så alt for lenge...

    Ha en finfin kveld og bare la skittentøyet ligge du..

    Klem

    SvarSlett
  4. For et fantastisk lappeteppe. Helt i min smak!
    Klem

    SvarSlett
  5. For en herlig svigermor.
    Nydelig lappeteppe og seng.
    For ikke å snakke om de kleshengerene.
    Sånne vil jeg ha også.

    Klem og :o)

    SvarSlett
  6. Heldige du!
    Det lappeteppet var jo alldeles nydelig, så er det jo så kjekt å overta noe som har vært i familien lenge.
    Flott seng også!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  7. Synes nordlendingen har god smak jeg :)

    SvarSlett
  8. Hi hi, trykkabin hørtes ikke fristende ut, nei, men jeg synes da sengen så riktig så fin ut! Og lappeteppet var jo så fint! Kjekt å få arve sånne flotte ting!
    Kos deg hjemme!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  9. Kjempefint lappeteppe og seng!
    Sengetøyet var også fint!
    Koselig å få med seg så mange fine skatter hjem.
    Klem : )

    SvarSlett
  10. heisann så fint teppe! og skjønn han figuren hehe du må ha en super dag! gøy med litt nytt selv om det ikke er heeeeeeelt nytt:)

    SvarSlett
  11. Nordlendingen er en nøysom mann, skjønner jeg;)
    Synes senga ble fin jeg, men så blir jo alt helt sikkert fint med DET nydelige lappeteppet på seg:)
    Ha en nydelig dag, Barbro:)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  12. Lappeteppet er jo bare nydelig i den senga da. Koselig teppe.
    Klem

    SvarSlett
  13. Prioriteringer, ja. Jeg er så enig så enig i at skittentøy ligger lavt på de fleste slike lister, og at ferieskatter går vasking en høy gang!

    Jeg kan også skjønne sengesituasjonen. På denne fronten er det imidlertid slik at jeg ønsker å kjøpe en Juno-seng til ett-to-tre-fire tusen. Dette støtter ikke gubben. På én måte kan jeg jo skjønne ham da vi ikke har barn, og jeg ikke er gravid en gang. Det er vel og bra å planlegge fremtiden, men det får da være måte på (sier han - ikke jeg).

    La gulfargen være litt! Kanskje den vokser på deg :)

    SvarSlett
  14. Velkommen hjem! Helt enig i prioriteringen din, mye viktigere å pakke opp godsakene man har fått!

    SvarSlett