onsdag 3. august 2011

Luftig og deilig strandkjole hører med til ferien:-) Denne er sydd av dynetrekk fra Åhlens, og ble sydd mest på gøy, fordi jeg hadde så lyst til å prøve å sy med elastisk tråd.

Utrolig morsomt for en som ikke har prøvd det før, og en enkel måte å få til en kjole som passer. Nesten litt sånn one size fits all.

 Jeg sydde bare kjolen sammen til en litt vid tube, faldet den inn litt oppe og nede, og sydde 6-7 rader med den elastiske tråden som undertråd.
Til slutt sydde jeg på hvite skolisser til knyttebånd. Enklere blir det nesten ikke:-)



13 kommentarer:

  1. Skjønn kjole.
    Skal prøve meg på en sånn jeg og.
    Har kjøpt strikk...men kommer liksom ikke igang.
    Altid litt tungt for å prøve noe for første gang.
    Smart ide med skolissene:)
    Ha en fortsatt fin sommer. Håper den varer en stund til.

    SvarSlett
  2. Supersøt! De har mye fint sengetøy på Åhlens. :-)
    Jeg sydde faktisk samme kjolevariant i går kveld, av et badelaken fra Kid.

    SvarSlett
  3. SÅ flott den var......og tenker frøken er fornøyd.
    Kos dere videre på ferie
    Klem til deg

    SvarSlett
  4. Utrolig kult! Er det sånn man gjør det altså...!
    Kjolen er kjempesøt - og skolissene var fiffige!!

    Fortsatt fin sommer!! KLEM!

    SvarSlett
  5. Skikkelig herlig kjole, deilig nå i sommervarmen :D

    Ha en flott torsdag :D

    SvarSlett
  6. Så fin den var;)
    Jeg sier det igjen, datteren din er så heldig som har en så flink sy-mamma ♥

    Må man ha en spesiell maskin for og sy vaffelsøm med strikk? Er det en spesiell innstiling man må ha liksom...? Kunne vært artig og prøve, men jeg har en veldig simpel symaskin...:))

    Ha en fin dag!

    Klem Line

    SvarSlett
  7. Artig kjole!!! Minner meg på begynnelsen av åtti`s:DDDDD Klemz Grethe

    SvarSlett
  8. Så enkelt og for et resultat :)) Det dyne trekket har jeg også, men har brukt opp nesten alt!
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  9. Det enkle er ofte det beste og vaffelsøm er så fint! - og den kjolen ser utrolig myk og god ut:-D
    Håper du nyter late feriedager,
    klem Hege.

    SvarSlett
  10. Du får det til å virke så lett som en plett, men du er jo virkelig bare utrolig dyktig! Jeg skulle ønske jeg hadde et snev av din kreativitet og fingerferdighet.

    Du har jo også virkelig den perfekte modellen for kreasjonene dine. Hvilken idyll :)

    SvarSlett
  11. Så fin kjolen ble! Nydelig farge til en søt sommerpike:) Kan man sy med elastisk sytråd på alle symaskiner??? Hm...

    god helg Barbro :)

    SvarSlett
  12. Den ble jo kjempefin. Har laget meg noen slike i sommer jeg også. De er jo så deilig å ha på og de faller seg så fin. Sprekt stoff også da :) Flott når det er sommer :)

    SvarSlett
  13. Superfin kjole! Elastisk tråd og greier, høres meget avansert ut. Jeg syr for det meste med slik tråd som krøller sammen stoffet, jeg. Når symaksinen går med på å sy i det hele tatt, selvfølgelig.
    Sandstranden så heller ikke verst ut - kan det være oppi nord et sted, kanskje? I dag stiller Bergen med innevær iallefall, det er nå helt sikkert.

    SvarSlett