fredag 9. mars 2012

Store ord og kurvdilla


Etter jul har jeg gått til storinvestering av kurver, esker, bokser og lignende. Her skal det jammen bli orden i sakene. Et prosjekt nordlendingen ikke akkurat har den store troen på. Eller som han uttrykte det:

Æ ska gå fra Bergen te Harstad hvis vi nokken gang får alt på stell her i heimen!

Jeg skal vise han jeg! Det er bare til å snøre på seg løpeskoene og begynne å gå hvis han har tenkt å komme fram til sommeren. Og hvis jeg er i go´lune, så kan det hende han får sitte på det siste stykket fra fergeleiet og inn til Harstad (don´t count on it...)

Her sorteres, organiseres, kastes og gis vekk over en lav sko, og tredje lass med ting og tang til Fretex er på vei.


Her har det til og med blitt orden i tapeten og alt papiret som lå og slang på de underligste steder. For endelig fant jeg den perfekte kurven til alle tapetene og papiret, på Åhlens selvfølgelig - en av mine favorittbutikker.


Men en svale gjør naturligvis ingen sommer, så flere kurver fra samme serien har de siste ukene blitt med hjem.  Ai, ai, ai, hvilken orden det skal bli!


Jeg fant til og med veggkurver i akkurat passe størrelse til å henge i yttergangen. Fra Åhlens de og. Liten kurv i skohyllen er fra Nille.


Små kasser, esker og bokser har blitt malt, trukket med stoff eller papir, og dekorert. For det er jo kjekt at det man oppbevarer i og ser fint ut.


Skjønne kurver fra Søstrene Grene, kjøpt i romjulen for julegavepenger. Jeg fant dessverre ikke flere sist gang jeg var der...


Supert til barnerommet til perler, klinkekuler og alt smått dill og dall som småjenter gjerne har.


Tøyposer er suverent til alt småtteriet som man ikke aner hvor man skal plassere. Det har vi jo en del av her i huset kan man si...


Midlertidig orden på kjøkkenet, bortsett fra tomflasken som tilfeldigvis har sneket seg med på bildet.


Og jammen begynner det ikke å bli orden rundt PC pulten også.

Jeg har allerede funnet fram gnagsårplaster og rumpetaske til nordlendingen:-)

Ha en riktig god helg alle sammen!


21 kommentarer:

  1. Så fint det blir med kasser, kurver og poser. Skulle vel ha tatt meg sammen og tatt en lignende sjau, men om det skjer får nå tiden vise.
    Ha en knall helg :)

    SvarSlett
  2. Jeg ler så tårene triller....synes jeg ser ham, gående fra Bergen til Harstad. Si fra når han starter og oppdater oss underveis, skal stikke ned på E6 med noe styrkende til ham når han passerer her;)
    Men orden blir det, det ser jeg, praktiske kurver, esker og poser:) Skal rydde jeg også, men er ikke gift med en nordlending:) Så noe gåing blir det vel ikke på min mann;)

    ha ei fin og morsom helg, Barbro:)

    klem fra Trine:)

    SvarSlett
  3. Det ser veldig lovende ut! Og få nordlenningen av gårde før han klarer å rote det til igjen. Han allierer seg sikkert med ungene også, så her må du finne den ultimate motivasjonen til å holde seg på mammas side. ;-)

    SvarSlett
  4. Hihi, jeg LER!!
    Du skriver så godt! :D

    Kjekt med litt orden..
    Skulle hatt litt av det her hjemme
    noen steder også! ;)

    Ønsker deg en superduper helg.
    Kos deg masse!

    STOR
    KLEM

    SvarSlett
  5. Her blir det orden ja.
    Har tru på deg eg :o)

    SvarSlett
  6. Imponerande!!
    Vart litt letta når eg såg den tomflaska;)

    SvarSlett
  7. Skal si du har fått orden på sakene. Veggkurvene var helt knall. :)
    Her er det mildt sagt ikke orden på noen ting akkurat nå. Her trengs det både rydding og helgevask. :( Men det kan utsettes enda en liten stund :D
    Ellen :)

    SvarSlett
  8. Så morsomt skrevet og så masse fine oppbevarings-greier! Det blir nok orden til slutt ja, jeg har trua jeg :) Lykke til

    Ha en fin dag :))

    SvarSlett
  9. Hihi. Fantastisk kommentar på han nordlendingen.
    Det ble veldig fint. Jeg er i samme ryddesjau for tida, og prøver å få en fast plass til ALT. Du kan si det blir mye kurver og esker og kasser og bokser...
    God helg!

    SvarSlett
  10. Så flink du er!!
    Tror jeg må innom Åhlens, trenger litt orden i gavepapiret jeg også..hi,hi..

    Det ser ut som om du har fått orden med alle de fine boksene...så da er det bare å ønske Nordlendingen god tur da...*ler*...

    God helg,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  11. Så mange fine kurver du har, og flott skrevet!
    Jeg har også ganske mange, men husker aldri hvor jeg har tingene mine alikevel...Har vel for mye!
    God helg fra Linn

    SvarSlett
  12. Her blir det orden, gitt!

    Det spørs om ikkje det blir fottur på nordlendingen, ja. Han kan jo håpe at han ser og høyrer nokre heiagjengar på sin veg.....;o)

    God helg!

    Solklem

    SvarSlett
  13. Ja, det ser ut som han mannen din kan begynne å legge i vei, for dette var jo sirlig orden! Flotte kurver du har fått tak i!! KLEM!

    SvarSlett
  14. Skulle vært en fornøyelse å se ham med "syvmilsstøvlene" legge i vei, for her er det uten tvil orden i sysakene :)

    Tror jammen jeg greide å legge inn en kommentar hos deg igjen. Lenge siden sist.

    SvarSlett
  15. Du har jo alt på stell, Barbro!! Ja, han har bare å snøre på seg skoa å begynne å gå! :D

    Så kjekt at du ville være med på min lille giveaway!

    God helg til deg!

    Klem

    SvarSlett
  16. Voi, voi!
    Det blir jo ingen kreativitet der det bare er orden, har du tenkt på det?
    Og det vil du ofre bare for å få den nordlendingen på veien?
    Jaja, det blir no speinnanes å få høre kor det hær bær hæn!
    Hilsen en ainna nordlænning!

    SvarSlett
  17. Morsomt ;) Orden er vel en streben vi alle lengter eter, men det er jammen ikke lett når en skal dele hus og hjem med andre som ikke helt har den sammen " oppfatning" av dette ;)
    God helg til deg og dine!
    Klem, Cathrine

    SvarSlett
  18. Så många fina lådor och korgar du har fått tag i! Det ser så trivsamt och ordningssamt ut hemma hos dig, så jag tror inte mannen behöver ta turen till Harstad. ;)

    Den stora korgen från Åhléns har jag som skräpkorg i mitt pysselrum, och konstigt nog så är den alltid full! :P

    Ha en fortsatt fin söndag!

    SvarSlett
  19. du ruler på rydding og shining!! lekkert altså ;)
    ..god tur til nordlendingen ;)

    SvarSlett
  20. Næmen det er jo Hamar julebrus jo! Den er jo ikke rot ;-)

    SvarSlett
  21. Hei !
    du klarte å få meg til å ha LYST til å rydde ..!
    Hvordan klarte du det ???
    :-)

    SvarSlett