torsdag 22. mars 2012

Fretexfunn og søte påskeegg

Nordlendingen ble ikke akkurat smørblid da jeg kom hjem med med små bruktfunn fra Fretex. De siste ukene har han kjørt i skytteltrafikk mellom garasjen og Fretex etter at mor har hatt storopprydning. Da synes nordlendingen det var helt meningsløst å bringe i hus mer skapfyll. Det var liksom to skritt fram og ett tilbake. Ja, ja, da går det i hvert fall fremdeles framover:-)

Søte grytekluter til den nette sum av 10 kroner
Det var nesten som en skulle tro at nordlendingen hadde stått for prisingen på Fretex og. Han synes jo alle former for brukte tekstiler er bærre skit, og det syntes visstnok vedkommende som hadde stått for prisingen også.
Det var reine skjære loppemarkedpriser, så her var det bare å raske med seg. Jeg mener; hvor mye plass tar egentlig en liten heklebrikke - eller ti?? (Greit, det kasseapparat jeg rasket med meg i samme slengen tok kanskje litt plass, men herlighet, så stas ungene syntes det var)


Og så kan de bli til så mye fint, om man ikke vil ha de som de er da. Her har jeg klippet av to av bladene på hekleduken og laget påskeegg av de.

Med en liten knapp til pynt blir de til de søteste påskeegg
Påskeegg av tekstiler er nok mer fornuftig enn vanlige påskeegg her i huset. Sistnevnte blir plyndret jevnt og trutt lenge før påskefreden har senket seg...



Ha en fortsatt fin dag!

18 kommentarer:

  1. Hei Barbro
    Kjenner meg sååå godt igjen i det med å rydde ut og deretter trekke ting til hus igjen. Far i huset er heller ikke særlig blid når jeg kommer med nye gamle ting. Siste diskusjon var vel i går kveld om den knallfin turkis kontorstol på Finn.
    Jeg la inn årene for husfreden med tungt hjerte.
    Så superfine egg og fugl du har laget! Det er så gøy å se ulike varianter av samme tema.
    Her ståler solen og jeg skirver tale ut i solen. Ha en glad dag!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Himmel, her la jeg inn mange ordfeil, he,he...
    Kaspara

    SvarSlett
  3. Ja hvor mye plass tar egentlig en hekleserviett eller ti :)))
    Er fatisk helt sjokert over hvor mye hjemmeheklede ting folk kvitter seg med. Og underprisingen kommer jo heldigvis oss til gode :))
    Nydelige ting du har laget, og så lurt da :)

    Ha en strålende torsdag
    Klem Heidi

    SvarSlett
  4. Fretex her i distriktet vet å ta seg betalt så det er langt melloom kuppene. Men for meg som verken kan strikke eller hekle så er jeg bare glad for at jeg kan få tak i andres håndarbeid :)
    Eggene dine ble kjempesøte!
    Ønsker deg en fin dag :)

    SvarSlett
  5. Hvor er dine æg bare søde, der skal ikke så meget til før man har noget smukt.

    Ha´en dejlig dag

    Knus Susi

    SvarSlett
  6. Å så søte egg. :) herlig med gjenbruk synes jeg.

    SvarSlett
  7. E so kjekt å finna slike skatta :) Og da e soooo kjekt med gjenbruk :) Kjempe fine og søte påskeegg du fekk laga deg. Kunne ønska eg hadde pittelitt av kreativiteten so du har :)

    Ha ein fortsatt fin dag!

    Klem frå Christine

    SvarSlett
  8. Sweeet!!
    Hehe, ja det er jo litt ironisk at vi leverer til Fretex og så går vi der etterpå og kjøper noe helt annet.. ;)

    Nå skal det lages pannekaker her! Da blir kjæresten glad. Han er jo som en femåring når det kommer til favorittmiddager;)

    Klem

    SvarSlett
  9. Hehehe, ler av kommentaren om "bærre skit!". Akkurat sånn snakker faren min også. Om det meste.

    SvarSlett
  10. Definitivt ikkje meiningslaust må veta! ;o)
    Det e nemlig viktig å fylla på og.
    Flotte funn snuppa.

    SvarSlett
  11. Du har jo virkelig gitt Gjenbruk et godt rykt her: De utklippene av heklebrikker for å lage påskeegg var jo riktig så koselige. Fint å kunne bruke håndarbeid omigjen hvis det er et hull eller to også. Smart og kreativt.
    Rose-gryteklutene var noen smykker. De hadde passet hos meg, så jeg ble litt misunnelig.
    God helg. Håper du også har sol.

    SvarSlett
  12. De gryteklutene var jo så skjønne. Nesten ikke til å bruke.Ja du greier nå å få så mye ut av det du finner at Fretexbesøk kan absolutt forsvares.Savner din mor i blogglandia.
    Klem

    SvarSlett
  13. det var jo bare de skjønneste påskeegg! likte de veldig godt ;)

    SvarSlett
  14. Hihi, det er flere mannfolk som syns loppegreier er håpløst ja!!
    Nydelige påskeegg :)
    Klem fra Barbro

    SvarSlett
  15. Så fine ting du har fått kjøpt deg. Og nydelige påskeegg du har tryllet fram :)

    SvarSlett
  16. Rose-gryteklutene minner meg så om min bestemor som hadde noen lignende!
    Hadde vært heeelt fantastisk om du hadde lagt ut mønster på dem.."

    SvarSlett