fredag 23. mars 2012

Mer smått til påske

Jeg pynter ikke så veldig til påske, i hvert fall ikke sammenlignet med til jul. Ikke er det rare greiene å pynte med heller. For mens julepynten er stuet i kasser på kasser, så får påskepynten plass i et hjørne i overskapet på kjøkkenet. Og mens julepynten mye er den samme fra år til år, så skifter påskepynten litt etter humøret. Jeg pleier å sy litt nytt småtteri hver påske.

Da jeg holdt på å sy påskeegg av gamle heklebrikker i går, så sydde jeg et par fugler av brikkene også.

Fra før av har jeg sydd noen fugler og egg som jeg har fylt med litt vatt.

Washitapen holder neppe lenge på fettete kjøkkenvegger, så de kommer nok til å falle ned som fluer.
Ja, der var en nede allerede...

Jeg får vel ta meg en tur ut i hagen og heller finne meg en grein.

Og akkurat det siste der er gjerne ikke så dumt, for selv om dette bildet er fra i fjor, så er det like herlitg ute i dag.

Ha en riktig god helg! Håper solen skinner på deg og:-)



6 kommentarer:

  1. For en nydelig liten fugl og herlige vårlige bilder.
    Takk for at du minnet meg på vårrengjøringen,
    men den får vente litt for nå skinner sola på oss i Bergen (HURRA!).
    God helg :o)

    SvarSlett
  2. Så fine de fuglene er! Det blir jo absolutt påskestemning av slikt smått også :)

    Nyt sola, og riktig god helg til deg!
    Klemmer fra Frøken Fransen

    SvarSlett
  3. Hei på deg!!
    Så fine ting du lager!! Likte så godt den første fuglernsom er laget av en hekleduk!! Så stilig!!
    Fin og solrik helg til deg!!!

    Klem Fru Samuelsen:-)))

    SvarSlett
  4. Oi!!
    Dette likte jeg kjempe godt!!
    Super søte!
    ..alle sammen :)

    SvarSlett
  5. Skjønne fugler du har sydd.

    Ønsker deg en deilig helg og nyt det fantastiske våeværet meterologene har lovt oss, klem.

    SvarSlett
  6. Flott gjenbruk av heklebrikker!
    God helg til deg :)

    SvarSlett