søndag 18. mars 2012

Våryr

Etter å ha tilbrakt siste uken i det som føles som en kontinuerlig kjøkkentjeneste med baking og atter baking til tre bursdagsselskaper i heimen, så var det utrolig deilig å hive av seg kjøkkenforklet og ta seg en tur ut i hagen.



Nærmere hundre cupcakes, tre sjokoladekaker, to eplekaker, to marsipankaker, to suksesskaker, oreokake, pavlovakake, vaniljekake, boller, pizzahorn og gele...
Jeg følte meg litt som en ku som nettopp var sluppet løs på beitet etter en lang vinter i fjøset:-) Såpass våryr ble jeg at jeg måtte kjøpe litt blomster jeg kunne pynte med ute.

Søte harepuser funnet på Nille i fjor.
Hekken ble klippet, påskeliljer puttet i potter, og det ble shinet litt her og der.

Det klødde i fingrene etter å plante litt og grave litt i hagen.


Aller helst ville jeg ha funnet fram hagemøblene igjen og.


Jeg får vel vente litt til kanskje. Men til påske skal de fram. Å, som jeg gleder meg til sol og varme, og å kunne åpne den doble terrassedøren og føle at man har en gigantisk stue:-)


Ha en fin dag!

14 kommentarer:

  1. Ja, i går hadde vi en deilig dag her også. Det er bare så godt med litt vårfølelse.
    Fantastisk sjørøverkake lenger nede her. Imponerende!
    Ellen :)

    SvarSlett
  2. Den verandaen din er altså så lekker! Og jeg er så glad for at jeg fulgte dine beiseråd, selv om alt vi har å by på er en tolv kvadratmeterstor balkong. Fargen er så trivelig!

    Og fy søren, så dyktig du er i kjøkkentjeneste! Jeg skjønner at du har bakt til den store gullmedaljen, og jeg kan tenke meg at du fikk en herskare av lykkelige og mette småfolk når alt var over.

    Jeg gleder meg enormt selv til å kunne stelle i stand ute, og jeg har allerede store planer for vårens og sommerens grønne oase. Det er lite som gir mer energi enn nettopp det!

    Riktig god søndag til deg :)
    Klemmer fra Fransa

    SvarSlett
  3. For en fin ute-plass dere har!!

    Himmel&hav så mye deilig du har bakt :O)
    Cupkakene ser kjempe gode ut!

    God søndag,
    klem Fredrikke :O)

    SvarSlett
  4. Så fin uteplass og de du hadde bakt såg jo aldeles lekkert ut;)
    Her har det utruligt nok vært sol idag og då måtte me steike lappekaker på terassen,herligt;)
    Ha ein fin dag!

    SvarSlett
  5. Kjenner godt følelsen du beskriver. Når julen er pakket bort har jeg det på samme måte. Da trenger man ikke vaske, bake og kjøpe julegaver lenger, og tiden kan brukes til det du har lyst til. Heldigvis har vi ikke bursdager så tett i familien vår, så heg slipper det "racet" du har vært utsatt for. Men etter bakverkene å bedømme kom du flott i mål:)

    SvarSlett
  6. Så mange flotte bilder du deler med oss:) Nydelig bakst, så effektiv du er! Deilig med vår, og snart er det påske og utemøblene kan settes ut.
    Ha en fin søndag.
    Klem

    SvarSlett
  7. Himmel, har du bakt alt det du remset opp?
    Flinkis altså;)
    Og så herlige bilder!!
    Gleeeder meg tmasse til påsken jeg og, da blir det utekos ♥

    SvarSlett
  8. Åhh du store bakekake baker!!! Skjønne at da va godt å komma ut då ja :) Kan jo bli litt våryr alle og ein kvar med den vårlege lufta og temperaturane som e no.

    Ønske deg ein fin og god ny kreativ veka :)

    Klem frå Christine

    SvarSlett
  9. Jeg er virkelig imponert over kakebakingen din, og du har sikkert mange takknemlige gjester som spiser opp alt sammen, og da er det jo ekstra moro å bake. Flotte cupcakes, og fine bilder.
    Våren er på vei nå. Hold ut!!

    SvarSlett
  10. wow, og jeg synes jeg har mange kaker i bursdager, du er mer enn god du Barbro :-) Kule cupcakes, og uteplassen deres er jo bare helt fantastisk. guttene husker godt sist vi var hos dere og søte Sara som sprang etter dem tji hihi,

    SvarSlett
  11. Herlighet som du har bakt!!!
    Mmm,ble ganske søtsugen nå etter alt du nevnte;)
    Greit å ha det overstått da...
    Ha en fin kveld!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  12. Så flotte bakverk, og skikkelige vårfarger!
    Her nord er det full vinter, men det har så smått begynt å tine litt.
    Snart påske, og med den får vi håpe våren kommer :)

    SvarSlett
  13. Hallo du, det var ikke lite du hadde bakt! Spring ut og nyt våren!

    SvarSlett
  14. Min våryrhet fikk et underlig utfall, jeg dro faktisk ut på løpetur lørdag morgen. Hørt noe så galt! :) Den typen våryrhet går nok over før den får satt seg skikkelig.

    Jeg har også lyst til å pynte ute men når man bor i 4. etg i en bygård, blir det liksom litt stusselig. Men en krukke på trappa hadde jeg kanskje fått plass til? :)

    SvarSlett