torsdag 29. mars 2012

Pimpet påskeegg



Jeg skulle ha et lite påskeverksted med noen unger hvor vi skulle dekorere påskeegg. Det fins pappegg beregnet for dekorering i hobbybutikkene, men de er ofte mye dyrere enn vanlige påskeegg, og så må du enten grunne de med maling, eller dekorere hele egget for å skjule den brune pappen. Med mindre du synes brun papp er innmari dekorativt. Jeg tror kanskje ikke ungene synes det, så jeg kjøpte fargerike og rimelige egg på tilbud hos Åhlens i stedet.


Med søte serviettmotiver som passet til fargene på eggene, ble det riktig fine påskegg, selv for de noe utålmodige som syntes at litt dekor på toppen fikk være mer enn nok.


Her et påskeegg fra i fjor som har blitt pimpet med blomster fra en påskeserviett i forbindelse med påskeverkstedet. 


Og mon tro om ikke disse turkise Marimekkoserviettene hadde gjort seg på et påskeegg? Jeg har visst fremdeles noen liggende etter bursdagen, så jeg tror jeg må prøve:-)



8 kommentarer:

  1. Så flotte egg. Hvordan flytter du bildet fra servietten til egget? Bruker du decoupagelim???

    Har en liten påskepremie inne hos meg om du vil være med i trekningen :)

    SvarSlett
  2. Så fine! Genialt å bruke disse fra Åhlens da, vi har brukt panduros umalte ;)
    Klem fra Barbro

    SvarSlett
  3. Kjempefine: ) Jeg har dekorert noen små fra Panduro før, men er enig i at det er trasig å måtte male hele egget først.
    Likte vasen din under kjempegodt: )

    KLEM!

    SvarSlett
  4. Så lekkert! og sjarmerende! og koselig bord! fikk lyst jeg og nå!! hehe

    SvarSlett
  5. Kjempefine påskeegg :) Disse fargerike fra Åhlens var jo supre, har både fra Panduro og en del fra Nille, og på begge må det males og styres før man kommer i gang med pyntingen.

    SvarSlett
  6. Kjempefine påskeegg. Fargerike og fine. :)

    SvarSlett
  7. Vi har hatt påskeverksted i dag, ilag med små og store gode venner. Og det ble kreative påskeegg og flotte lyslykter. Veldig koselig å samles til slike aktiviteter.

    Eggene dere har laget ble veldig fine, og Marimekko hadde gjort seg, men er kanskje litt innhabil jeg da, er veeeeldig svak for Marimekko....

    God fredag til deg, klem.

    SvarSlett