onsdag 21. mars 2012

Det er som regel en viss forskjell når det gjelder klippeferdigheter hos en førsteklassing og en andreklassing, og da jeg plutselig satt med bare førsteklassinger på hobbyverkstedet, så måtte jeg justere opplegget litt. Å klippe ut harepuser og papirvimpler ble liksom litt for ambisiøst - med mindre jeg hadde planer om å tilbringe ettermiddagen som en klippende blekksprut. Derfor ble det papirfugler og bokmerker istedet.

Jeg laget en enkel fuglemal, og så fikk ungene velge seg et fint papir til fuglen sin. Ikke alle skjønte helt prinsippet om å legge to deler mot hverandre, og det er ganske utrolig hvor mange måter det faktisk er mulig å lime to deler sammen på. Da er det greit at disse limstiftene ikke akkurat kvalifiserer til superlim...

Bokmerkene gikk i så måte knirkefritt å lage, og de klippet, limte og stemplet til den store gullmedalje. Høydaren var å laminere de. Morsomt å se hvor fascinert ungene ble over lamineringsmaskinen. Jeg skjønner de jo, for jeg blir ganske fascinert selv og:-)

By the way, tusen takk for alle fine ord som haglet inn i går. Jeg rødmer ennå...

Ha en fin kveld!

5 kommentarer:

  1. Supersøte pip pip!!
    Flinke små hender;)
    Klem

    SvarSlett
  2. Er fascinert over lamineringsmaskiner selv, jeg, he he. Fine fugler og bokmerke. Skulle gjerne sett de ulike lime-måtene. :-)

    SvarSlett
  3. Som lærer kjenner jeg til den der klippeferdigheten. Små barn med saksa er ikke alltid en like lett oppgave. Men veldig genialt å bruke en fuglemal og bokmerke. Det ble kjempefint! :)

    SvarSlett
  4. Sikke nogle fine sager. Jeg bliver i godt forårshumør.
    Kh
    Monika

    SvarSlett
  5. Så heldige de er som har deg som læremester og inspirator! Klipping er ikke lett, kjenner godt til det hos yngstemann. Bokmerket ble superflott, laminering er smart, bruker min maskin alt for sjelden :)

    SvarSlett