tirsdag 1. mai 2012

Drømmen om en paviljong


Nordlendingen har lenge drømt om en paviljong ute på terrassen, hvor han kunne sitte under på varme sommerkvelder og kose seg med måsegg og Mackøl.


Selv har jeg vel egentlig aldri hatt noe sterkt ønske om paviljong.


Ikke før den sto fiks ferdig på terrassen. Litt sånn som med ting du ikke visste du hadde bruk for, før du har fått de i hus.


Da vårsolen både skinte og varmet i dag, skjønte jeg at en paviljong har jeg alltid drømt om - sånn langt inni underbevisstheten.


Etter nordlendingen-kjøper-parasoll-helt-på-egenhånd-fadesen i fjor, så hev jeg meg med da paviljongen skulle handles inn. Det kunne fort endt med bomkjøp denne gangen og, ettersom vi kjøpte den usett. Det var den siste de hadde, og den lå godt innpakket på lageret. Men jeg satset på at bildet i reklameavisen ikke løy så altfor mye, og at grått og er flott - uansett. Og det var det:-) Paviljongen kom på plass umiddelbart etter at vi kom hjem.

Grå paviljong og nybeiset grå terrasse - perfect combination:-)
Rasteplassbordet som nordlendingen snekret i fjor fikk plass under paviljongen. Eller det vil si, det sto der fra før av, og er så sinnsykt tungt å flytte at vi bare satt opp paviljongen mens det sto der. Og så passet det så fint at det får bli stående. Nordlendingen er en smule lei av at jeg stadig vekk driver og ommøblerer og flytter på ting, men han trenger ikke bekymre seg for at rasteplassbordet blir flyttet på, for det har jeg ikke sjans til å rikke en gang.


Minstemann var imidlertid mest opptatt av at paviljongen kunne brukes til teater:-)

Ha en fin kveld! 


21 kommentarer:

  1. VEldig fint du har det! :-) Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Ser ut som om dere har fått en flott uteplass. Forhåpentligvis så har vi mange varme sommerkvelder foran oss sånn at dere får nyte paviljongen skikkelig :)
    Ønsker deg en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  3. Gratulerer med flott paviljong! En slik skulle vi også hatt behov for om sommeren; ser for meg at den må være fin for å skjerme for vind og regn! (Vi har jo statistisk sett en god del av slikt vær her om sommeren!) Og så er det jo deilig å kunne sitte ute om ikke været er helt toppers! Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  4. Deilig med skygge, men OGSÅ deilig å kunne sitte ute i varmt sommerregn og allikevel være tørr. Vi hadde paviljong noen år, men tidligere var de så lette og dårlige, så de holdt bare en sesong (hvis vi var heldige). Nå har vi ordentlig tak over uteplassen og råkoser oss der i all slags vær.

    SvarSlett
  5. Så heldig dere er,
    blir nok deilig å sitte der utover våren :O)

    SvarSlett
  6. ...og glemte å skryte av den flotte benken mannen din har laget!

    SvarSlett
  7. Grattis med ny paviljong:)

    SvarSlett
  8. Så heldige dere er:)
    En slik skulle jeg gjerne hatt og!!
    Tenk så deilig ut over våren og sommeren, tipper den blir myyye brukt:)

    ha en fin fin kveld ♥

    SvarSlett
  9. deilig og ha et helt nytt uterom!:)
    og herlig han som fant ut at den kunne brukes til teater! Det gjør han helt rett i:)

    fin kveld!
    klem ellemell

    SvarSlett
  10. Kjempeflott paviljong,den så riktig solid ut:)
    Herlig å ha en plass å søke ly for sterk sol eller sommerregnnet:)
    Kjempekoselig uterom dere har!
    Ønsker dere en super uke!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  11. Det ble kjempekoselig :-) Trur egentlig at jeg også ønsker meg en paviljong nå... ;-)

    SvarSlett
  12. paviljong er digg- har en jeg og (som ligger i biter i garasjen:-( Håper mannen i huset har guts til å få satt den opp snart

    SvarSlett
  13. så flott! jeg har hatt likedan i 3 år, og den var super og flott, helt til stormen tok den ;) tipset fra med er altså, få han nordlendingen din til å sette noen skruer i terassedekket for å være sikker ;)

    SvarSlett
  14. Paviljong er en grei ting å ha det. Vi har hatt det `og, men i fjor var hagestua vår ferdig, så nå trenger vi den ikke lenger. Men hadde vi ikke hatt den, hadde det blitt ny paviljong i år. Utrolig deilig på litt for solvarme dager og helt supert på våte, varme dager. Vi brukte den flittig. Så kos dere med paviljongen deres, trenger det her på vestlandet.

    Fin ny uke ønskes deg, klem.

    SvarSlett
  15. Så fint det blei! Det må eg sei.. Og de fine putene dine pynte opp! :-) Åsså må eg sei du har ein skjønn minstemann ;-)

    SvarSlett
  16. Ååå så koselig. Dere har jo fått sommer... Her i Lofoten har vi hatt skikkelig høstvær med mye vind og regnet har høljet ned, samt noen snøbyger innimellom. Gleder meg enormt til vi kan få litt varme her også. Ha en fortsatt fin mai og nyt dagene i paviljongen :)

    SvarSlett
  17. Ikke en paviljong men et lysthus.....vel ønsker er litt forskjellige, men det er også utrolig hva man "venner seg til" å tenke på......

    SvarSlett
  18. Utrolig fin! Kan jo pyntes opp i det uendelige inne der :)

    SvarSlett
  19. Hvor er den hyggelig..
    Det er rart når man kan sidde i tørvejr og at det ser hyggeligt ud, gør det jo ikke ringere.

    Ha´en dejlig dag

    Knus Susi

    SvarSlett
  20. Wow,this is so very,very nice!!!Michaela

    SvarSlett
  21. Åh, mulig jeg må spise sokkene mine jeg og, finnes det fine paviljonger? I had NO idea! Får seriøst vurdere det nå da, er det plantasjen eller?

    Klem

    SvarSlett