lørdag 10. juli 2010

Vegglysestake av rekved

På leit etter flere små og overkommelige maleprosjekter kom jeg på at jeg fremdeles hadde noe rekved liggende i garasjen. Som regel har jeg brukt rekveden til å lage hyller og knaggrekker av, men så var jeg på sommermarked med min gode og kreative venninne Frøydis som hadde laget vegglysestaker av drivved. Og de var knallstilige!


 Mens Frøydis sine var av den ubehandlete og røffe sorten (på bildet over), så er min malt i hvitt. Og nå har jeg ikke glemt at jeg seinest i går skrev at jeg begynte å bli litt lei av alt det hvite, men nå hadde det seg sånn at det tilfeldigvis lå ferdigmalt hvit rekved i garasjen. Og da lager man seg IKKE ekstra arbeid, nei, man tager hva man haver:-)

Like stilig som Frøydis sine ble den ikke, men den var ikke så verst da den kom opp på veggen. Og så jeg er innmari stolt over at jeg - helt alene - ( det vil si under nøye oppsyn av nordlendingen) faktisk har boret hull i planken og skrudd i lyseholderen. En milepæl for en som aldri har boret noe som helst, og som har utpreget angst for elektriskdrevet verktøy...

Ha en fortsatt fin dag - med eller uten elektriskdrevne saker:-)








17 kommentarer:

  1. Oj - så stilig! Da vet jeg hva jeg skal bruke resten av drivveden mintil ;) Takk for tipset!! Flotte gaver blir det jo også!

    SvarSlett
  2. Skjonner godt hva du mener med angst for elektriske boreapparater... er der jeg ogsa. Gi meg en hammer og spiker, sier jeg bare! Men det gar ikke her borte med murvegger. Det blir endel tomme vegger innimellom, dessverre.

    Ellers veldig godt tips! Takk for det.

    Elsket ogsa din lillaperiode! ;-)

    klem fra mette

    SvarSlett
  3. Knallfint. GOD HELG.:)Klem.

    SvarSlett
  4. Den ble flott i hvitt også! jeg har en lignende in natura på veggen på hytta, fint å ha på veggen;)

    Fin lørdagskveld ønskes deg, klem;)

    SvarSlett
  5. den lysestaken ble fiiiiiin :))))

    SvarSlett
  6. Drivved er allsidig, kan brukes til mye. Også til din flotte vegglysestake!
    Men (hm) må du gi nordlendingen så mange poeng??

    SvarSlett
  7. Har angst for alt elektrisk utstyr, men har det som mål at i løpet av vinteren skal jeg skaffe megmitt eget, samt bruke det:DDDDD Men hvor får man tak i slike lysholdere? Disse lyshengerene var tøffe!!! Grethe

    SvarSlett
  8. Du er bare så god til at lave alle disse fine sager:o)Klem Betina

    SvarSlett
  9. jeg synes det ble knalltøft, likte det veldig godt i hvitt ♥ hadde passet perfekt nede i gangen med noe sånn, kanskje jeg skal lage meg noe lignende, må bare få tak i noe rekved først

    SvarSlett
  10. Jeg må jo bare slutte å skrive at jeg er imponert over at du gang på gang lager nye saker og ting. Så jeg får bare si ha en flott kveld!

    SvarSlett
  11. Det var noen fine lysestaker du har laget, det ble flott med hvitt!

    Ha en god søndag! Klem fra Sylke

    SvarSlett
  12. Så fine- og STÅ PÅ GULLET: Verktøy er MORO;-D
    Ha en fin søndag,
    klem Hege.

    SvarSlett
  13. Oi-oi-oi! Den er råfin! Sånne kunne jeg tenke meg!

    SvarSlett
  14. Veldig veldig fine :O) Hvor har du fått tak i de lysholderne? Hilsen Hege :O)

    SvarSlett
  15. Kjempe fin!!
    Flink du er...*smiler*...
    God søndag,
    klem Fredrikke :O)

    SvarSlett
  16. Hei Hege!

    Lyseholderne er fra Panduro - opprinnelig svarte - så jeg har spraylakket de:-)

    SvarSlett