tirsdag 27. juli 2010

Skattejakt


I dag har jeg vært på skattejakt på svigermors loft. Og der var det mye spennende å se. Svigermor ser nytten i det meste, og er et ordentlig lite hamster som samler og hamstrer på alt mulig rart, og som villig deler av sin overflod. Så dette var nesten som å være på loppemarked og få alle go`bitene for seg selv:-)
For en tøypose elsker som meg var det jo en lykke å få kloa i en  lekker hjemmesydd pose fra det midten av det forrige århundret. 


Den ble visstnok brukt som skittentøypose. Stilfull måte å oppbevare skittentøyet sitt på:-) Hadde nok ikke funket hjemme hos oss - da måtte den ihvertfall vært på størrelse med en stor julegavesekk, så mye skittentøy som vi har. Tror faktisk aldri jeg har sett bunnen på skittentøyskorgen vår...


På svigermors loft dukket det også opp et nydelig håndlaget sengeteppe laget av hekleremser og hardangersøm. Riktignok med noen huller i, men det skal vi alltids klare å fikse.


I tillegg fant jeg en pose med gamle, fine stoffer som også skal få bli med hjem til Bergen.

Mens nordlendingen sukket tungt med tanken på å kjøre hjemover med en bil som blir enda mer fullastet enn da vi dro nordover, så var jeg strålende fornøyd med fangsten, og trøstet med at dette var myke saker som kunne skvises inn hvor som helst i bilen.

I morgen blir det tur til Fretex - går nok ikke tomhendt derfra heller... Godt jeg insisterte på at vi kjøpte den største takboksen før vi dro:-)

18 kommentarer:

  1. hehe skal si det var en flott skitnetøyspose! og flott hardangersøm!

    Ja det er superlurt å ha takboks med på tur! særlig når vi damer er med :P hehe

    Ha en fin tur på videre skattejakt i morgen da:D

    SvarSlett
  2. Oj så mye lekkert du har fått :) herlig å fråtse i disse lekkerbitene!:)
    Hehe, ja det med skittentøyskurv som aldri blir tom vet man nok hva er.. samme sak her! ;) En evighetskamp *ler*
    Ønsker en nydelig kveld og kos deg videre!:)
    Klem Anki

    SvarSlett
  3. Herlig Barbro!!
    For noen nydelige ting du har fått av din svigermor :))
    Ja for en stilig skittentøyspose - lekkert, så lekkert!
    Nyt glade feriedager og kos deg vilt på Fretex imorgen!!
    Varme klemmer fra Lokki

    SvarSlett
  4. Så morsomt med slike svigermødre. Og det at hun vil dele med deg,- er bare herlig, herlig. Og tekstilene var jo bare så herlige. Vi er ikke såååå vanskelige å glede, er vi vel? Gi oss noen gamle filler, så synger sjela vår!!! fortsatt en flott sommer! Klemz Grethe

    SvarSlett
  5. Åååå så mye lekkert,spesielt det sengeteppe, hekling blandet med hardangersøm har jeg aldri sett før,så flott,misunner deg det. :)Klems.

    SvarSlett
  6. Hurramegrundt, for nokon nydelege handarbeid!Ja, sanneleg godt at nokon samlar,tek vare på og gjev vidare til andre som har "sans for samling"! :-))

    SvarSlett
  7. hei på deg.
    så nydelige ting du får med deg hjem,
    lekkert alt sammen.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  8. Menn liker ikke våre hobbyer...
    Stort sett liker ikke vi deres heller...
    Flott skittentøyspose! Du kan bruke den når du drar bort en ukeslutt, alene!

    SvarSlett
  9. Herlig å få en kikk på et slikt loft, og du har funnet skatter!
    Sier som deg, dette er myk last som fyller hulrommene i bilen:D
    Kos deg og klem fra meg;)

    SvarSlett
  10. Hei vennen!

    Skal si at du har vært produktiv i ferien!!! Jeg holder på med en adventskalender, som skal syes med korssting. Og jeg kan love deg at det tar tid!! Masse telling og gjerne bare et par sting med hver farge..

    Håper at du har hatt en fin ferie og jeg håper at du finner noe fint på Fretex i morgen!

    Fortsatt god sommer!

    Stor klem

    SvarSlett
  11. Nydelige saker du har funnet, kos deg på Fretex :)
    Fortsatt god sommer, og god tur til Bergen!

    SvarSlett
  12. Ja er det ikke gøy å se hva som gjemmer seg på loftet.Det ligger nok mange fine skatter rundt om kring.
    Klem

    SvarSlett
  13. Dette kan jo ikke være annet enn VIP loppis ;-) For et lekkert sengeteppe - og for et arbeid det må ha vært.... Selv om jeg støtter deg fullt ut, så ser jeg nordlendingens bekymringer for å få plass i bila...men sånn er det bare, og det er noe nordlendinger og gemaler og handyman osv bare må finne seg i :-D

    Ha ei flott uke og klem fra Siv

    SvarSlett
  14. Gøy med så mange herlige funn.
    Og Fretex er for de kreative, og selvfølgelig andre.
    Ang det med skittentøy, så ser jeg bunnen, men får jo aldri brettet, så haugen vokser seg stort som et fjell....
    For det er alltid noe som er veldig mye artigere å gjøre.

    Klem fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  15. Så heldig du er :) Morro med gamle ting :)

    SvarSlett
  16. Er det ikke herlig vel, å være på skattejakt - jeg ganske enkelt ELSKER det! Fine ting du har funnet deg også - heldige du!!!

    Ha en fortsatt strålende sommer!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  17. He he... Kjenner meg absolutt igjen. Heldigvis skal mamma og pappa komme en tur hit, så jeg får lempe noe over i demmes bil. Det konsollbordet som jeg skulle kjøpe, hadde de akkurat solgt når jeg kom å skulle ha det, men heldivis fant jeg det her i Harstad + + +
    Jeg så koppene på Tante Thea, og tenker jeg skal få kjøpt meg ett par av dem i morgen.
    :) Susanne

    SvarSlett
  18. Artig at du er i Harstad nå da. :) Skjønner du har sett meg i konkurransen. Kanskje du har vært på ht.no? :) Der lå mange bilder jeg har tatt.

    Så mye fint du har funnet hos svigermoren din. Nydelig den hvite posen med blått broderi på. Kos deg videre her i byen. :) :)

    SvarSlett