torsdag 1. juli 2010

Chill match


Jeg kjøpte denne søte Chill shortsen til veslesnuppa. Og den var på salg, ellers ville jeg aldri vurdert det en gang. Jeg kunne nok - i et veldig svakt øyeblikk, og litt sånn bevisstløs i gjerningsøyeblikket - funnet på å kjøpe Chill kjole til henne, til full pris. Men ikke en shorts i frotte, selv om den er aldri så søt. 

Jeg har et litt ambivalent forhold til frotte.  Det er liksom ikke favorittstoffet mitt. Mulig det skyldes en barndom i frottestoffets glanstid, hvor sommerminner i liten knallgrønn frotteshorts står veldig sterkt. Shortsene var forresten utrolig små på 70-tallet. Til og med fotballshortsene var knøttsmå på den tiden. Egentlig burde de små og tettsittende shortsene fått et comeback i forbindelse med fotball VM. Da skulle jeg benket meg foran hver eneste kamp, og de kunne blåst i vuvuzelaene sine så mye de ville for min del:-)


Nå sporer jeg visst helt av her... Tilbake igjen til Chill shortsen. Den var jo i en fin og sommerlig ferskenfarge. Og da jeg kom hjem og skulle putte den i skapet, så fikk jeg øye på kjolen over her, i samme farge.

Kjolen var en smule vinterlig i fasongen,


så jeg klippet av ermene, halsen, og litt på lengden - og dermed var det blitt en tunika, perfekt til shortsen.
Jeg har bare durt rundt kantene med vanlig sikk-sakk, sånn at stoffet bølger seg. Synes det ble en fin effekt til et sommerplagg.



For å gjøre den litt yndig har jeg satt på en liten sløyfe med perle.

Om veslesnuppa kommer til å gå med den er en helt annen sak....

Ha en fin sommerkveld!

16 kommentarer:

  1. Ja, na har du vaert ute og tryllet igjen! Sa fin den tunikaen ble! HAPER veslemor liker den! Ja, det er ikke lett nar de har mange meninger. Her har jeg hatt monopol pa klesvalg for Tenaringen for inntil et ar siden. PLUTSELIG hadde han en mening... DET kom litt overraskende etter alle ar med intet forhold til klaer ;-)

    Kan ellers ogsa godt huske frotteklaerne fra 70-tallet....

    ha en fin sommerkveld!

    SvarSlett
  2. Du går visst aldri tom for ideer - så fin tunikaen ble!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  3. Jeg går også rundt og lurer på om jeg skulle
    " hatt " et bevisstløst øyeblikk!,
    - Chill har så fine klær!
    (men litt dyre i min verden!)
    Nydelig makeover,
    - og så myk den må være å bruke:-)
    Holder fremdeles på med veska..&%$#$%!!
    - og litt til;-D
    Ha en solfyllt kveld min kjære,
    klem ,klem:-)

    SvarSlett
  4. Nok en gang er jeg faktisk glad jeg ikke har jenter... da hadde jeg hatt veldig mange bevisstløse øyeblikk om jeg kjenner meg selv rett... Flott løsning på den kjolen da, enkelt og pent!

    SvarSlett
  5. Hoho... var sikker på at jeg leste CHILI MAT! Og var klar med kokeboken her..! Huff, snakk om feil;) Utrolig forandring du klarer å få til med små grep... Hadde vi bare alle vært like kreativ som deg altså:)

    Håper dere har en fantastisk kveld! Med eller uten chili til kveldsmat;P
    Klem

    SvarSlett
  6. He he, "vips, så ble det en tunika" - det høres så lett ut!
    Visste ikke at Chill hadde shortser, hadde bare fått med meg kjolene. Men søt liten sak, det der!

    SvarSlett
  7. Så flotte ting både shorts og tunika..
    Ha en flott sommerlig kveld

    Klem Lappeline

    SvarSlett
  8. :o) tror jeg vet hvor du kjøpte shortsen, hihi...
    Håper den fallt i smak, og takk for at du var tålmodig med meg i kassen :o) Klem J.

    SvarSlett
  9. Du er en magiker! Svosj, svosj med Barbros tryllestav og vips er den litt kjedelige saken blitt en snerten tunika! Fantastisk.

    SvarSlett
  10. Kreativ, som alltid! Ble en søt kjole. Likte den shortsen også, får håpe været tillater aktiv bruk av den i sommer..

    SvarSlett
  11. Hei!
    Først vil jeg si tusen takk for koselig kommentar inne hos meg og mitt tankende innlegg! :-)

    Nydelig kjolen/tunikaen ble, kjempesøt! :-) Og den shortsen var lekker.

    Ha en flott kveld og fin dag i morgen!
    Klem fra Jorid

    SvarSlett
  12. Du er bare helt utrolig kreativ altså - kjolen ble lekker :-) Jeg har også et meget ambivalent forhold til frotté - sikkert nok av samme årsak som deg :-D Likte i grunnen avsporinga di litt jeg ;-)

    Klem fra Siv

    SvarSlett
  13. Å Chill sine klær er så nydelige. Har kjøpt en jakke og bukse til vesla mi. Men har veldig lyst på kjole både til henne og meg selv.

    Skikkelig flott ble gjenbruk av kjolen, håper at snuppa di vil bruke den. Den ble jo så lekker.

    Ønsker deg en flott helg, klem.

    SvarSlett
  14. Og der har Fru Kreativ her self vært ute på tokt igjen, det er nok en gang bare å legge seg flat :)
    Flink du altså!

    SvarSlett
  15. Du Barbro du Barbro, du er et unikum:) Shortsen va kjempefin og kjolen ble jo bare aldeles nydelig:D Og helt enig med deg ang fotballshorts og VM hi hi

    SvarSlett
  16. Jøye, så fin den kjolen ble med litt Barbro-magi! :D <3

    Og superfin klemmetavle over her! Nydelig!
    Sånn burde M.E. hatt også... En king-size, for den jenta har übermange klemmer og strikker! Det er overalt! Det flyter!
    Hvis hun skulle hatt sånn, så måtte jeg også laget en eller annen løsning for hårbøyler, for de har a også en god del av :)

    Ha en riktig god helg! :)
    Sommervarm klem fra Østfold

    SvarSlett