tirsdag 13. juli 2010

En smule fargerikt


Under en liten ryddesjau på loftet dukket dette bildet opp. Det mest overraskende var at det var 20(!) år siden jeg laget bildet, så da var jeg vel omtrent 19 år. Jeg hadde en periode hvor jeg elsket å tegne med fargerike fettstifter, og produserte mange bilder i denne sjangeren her.


Jeg husker jeg var veldig fornøyd med bildet, og spanderte innramming hos en rammemaker, noe som er dyrt den dag i dag, men som virkelig kostet for en fattig tenåringsstudent. Jeg valgte et dyprød passepartout og en tynn gullist til rammen, og syntes innrammingen ble sååå flott. Og ekstra lekkert syntes jeg det ble da vi malte veggene i stuen okergul. Da kom bildet virkelig til sin rett.


I dag synes jeg innrammingen er en smule gyselig, men bildet er jeg faktisk ganske glad i ennå. Og kanskje jeg kan få det til å passe i gangen med ny innramming. Med hvitt passepartout, og en omgang spraylakk på rammen, så blir det kanskje ikke så verst. Muligens en dusj med lilla spraylakk gjør susen,

 

sånn at det passer til den lilla stolen i gangen.

Hvis bildet skulle bli stuet vekk igjen, så er det garantert en farge jeg kommer til å synes er gyselig om 20 år - men det er lenge til:-)

20 kommentarer:

  1. hei på morran.
    er jo så moro å finne igjen sånt,syntes det var vakkert jeg,mal ramme å heng det til pynt over stolen,blir gøy å se.
    ønsker deg en herlig dag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Det var da et nydelig bilde.
    Få det opp på veggen, du - jeg er sikker på at det får en flott innramming når du er ferdig med det :)

    SvarSlett
  3. Hihi, fargevalgene skifter, ja :) Og dette var veldig nitti-tallet, da, som jeg husker det. Men bildet er fint! Og visst kan du fornye det litt, så kan det igjen pryde en vegg i ditt hjem. Artig vitne om hva man har kunnet og villet :)

    SvarSlett
  4. Kjempefint bilde Barbro!
    Gleder meg til å se hva du gjør med innrammingen:-)
    Og jeg har noen slike eksempel fra den Gul/Rød/Mørkegrønn/Blå - perioden selv så dette var kjekt å se:-)
    Jeg hadde knallrød stue med rutete sofa i rødt,grønt,blått og gult..- og for å "sprite opp".., rammer i de samme farvene..!!
    Ha en farverik dag,
    klem H.

    SvarSlett
  5. Flott bilde! Du har hatt og har talent! Jadå, vi kan gremmast over fargane på 90-talet, og vi kjem sikkert til å gremmast over alt det kvite i 2010, om ei stund. Bildet må du iallefall ha framme, så får heller innramminga tilpassast dagens trendar ;-)! No har eg sydd kjole med englebilde på, og du skal ikkje sjå vekk frå at det kjem bestilling på kattebilde og hanebilde om litt ;-D! (Bilde kjem i bloggen snart). Ha ein fin dag!

    SvarSlett
  6. Fint bilde i varme klare farger. Artig når man finner igjen gamle ting :) ha en trivelig dag. Merethe

    SvarSlett
  7. Jeg syns også det var et fint bilde,så flink du var (og er) Det blir flott med lilla ramme. :)Klem.

    SvarSlett
  8. Nå var det mange innlegg jeg ikke har fått sett. Nydelig bilde av ungene langt her nede. Flotte kattebilder og skjønt skjørt til Sara. Heldige jenta :)
    Bildet du malte som 19-åring var jo helt i min gate. Nydelig! Tror nok jeg også ville bytta ut ramma og papsepartouret :)

    SvarSlett
  9. Artig å finne bevis på tidligere kreativitet!

    SvarSlett
  10. He-he, farger og moter er merkelig slik, de er i stadig forandring:DDDDDD Det vi syntes var flott i går, er gyselig i dag. Ellers syntes jeg de lilla fargene var nydelig!!!!Jeg lurer litt på om det er den nye tiden vi ser konturene av? Hvitt,Lavendel, lin-grønt, og det neste blir vell litt mer mettende farger, som feks smaragd, rubin, lapis og alt hva det nå hetter. Spennende!!!!! For farger er jo så herlige. Klemz Grethe

    SvarSlett
  11. Du har det liksom i deg - fargerikt og helt nydelig!! Det blir nå sikkert sveisent flott med nyfarget innramming også - og så til den lekre stolen! Lilla er nå lekkert da!! Du har så mange vidunderlige innlegg Barbro - å komme inn hit er som en vandring i hvilket som helst lekkert interiør/kreativt/håndarbeidmagasin!! Vet du, du imponerer og er utrolig dyktig!!
    Jeg er så glad for de vakre bildene du sydde - skal si de får mye skryt!!
    Det er flere prosjekter på gang og dine bilder vil ta plagg og vesker til nye høyder:))
    Som du deler skjønnheten Barbro!
    Håper du har vidunderlige sommerdager!!
    Mange varme klemmer fra Lokki

    SvarSlett
  12. Det er SÅ MORRO å finne igjen gamle skatter som dette. Spesielt når man har laget dem selv! Bildet ditt er knallfint det, og med litt lilla på rammen vil det nok få sin renessanse!
    Ha en fin dag, kreative FLINKE du!

    SvarSlett
  13. Fint bilde, det kan være moro når gamle ting dukker opp igjen! Det ble flott med de sterke fargene.

    Klem

    SvarSlett
  14. Flott bilde, det fortjener å komme opp på veggen igjen. Jeg har akkurat nå en pause i loftsryddinga, men det dukker nok ikke opp sånne skatter her. Men jeg fant mine gamle kjøre DocMartins, nok nostalgi, de går i søpla nå. ☺

    SvarSlett
  15. Ja, bytt pasepartouten og heng det opp...jeg likte bilde godt! Og morro med noe man lagde for lenge siden da...*smiler*...

    Ha en fin ettermiddag,
    klem :O)

    SvarSlett
  16. Du har tydeligvis hatt den kunstneriske åren i alle år;)
    Heng det opp på nytt! Det blir kjempeflott!

    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  17. Nydelig bilde.Du er så flink. Høres patetisk ut, men det er du.Og det var du for 19 år siden.
    klem

    SvarSlett
  18. Kjempefint bilde. Sikkert like fint om 20 år til også!!! Det er jo bare å male veggen det skal henge på og forandre innrammingen etter som tiden forandrer seg.

    SvarSlett
  19. Så artig å finne igjen ting man har laget tidligere - og enda artigere er det at man fortsatt kan 'bruke det':-) Flott bilde da :-D

    Klem fra Siv

    SvarSlett
  20. kjempefint bilde! Passer mere flere passpartouer og rammer, det! ;-) Fa det opp!

    ha en fin kveld
    Klem Mette

    SvarSlett