torsdag 15. juli 2010

Give away og mye annet flott hos barn igjen




Jeg snublet tilfeldigvis over bloggen Hos barn igjen, som tilfeldigvis har give away. Jeg har syboken fra Barn igjen, og ble så glad for å oppdage at de hadde egen blogg. Her kan du vinne babyteppe,


lappeteppe,


eller rett og slett en sofapute i retrostil. 

Jeg ønsker meg veldig et lappeteppe! Skulle gjerne hatt noe lignende det øverste*sukk*. Det hadde nok blitt meget smukt i min stue. Ja, faktisk helt perfekt. Eller jeg kunne brukt det til å slenge rundt meg ute på terrassen en kjølig sommerkveld (de har det jo vært en del av)...

Og ja, jeg har symaskin - og ja, jeg har kjelleren full av stoff, men akkurat sånn lappeteppesying sitter langt inne. Men blir det ikke et lappeteppe på meg i midten av august, da får jeg heller tråkle ihop et selv. Må bare i samme slengen legge en link til Elisabeth og hennes flotte lappeteppe, som forøvrig også har en koselig historie:-) Fint, eller?


Skjørtene over har vært vist i diverse innlegg på bloggen her før, men jeg tar en liten reprise siden jeg har sydd de etter mønster fra Barn igjen. Inne på nettsiden deres, klikk her, finner du skjørt sydd etter samme mønster i alle regnbuens farger. I tillegg til mye annet flott barnetøy,


som kjolen over her. Helt nydelig! Og så synes jeg det er supert at hele konseptet til barn igjen baserer seg på gjenbruk. Miljøbevisste mennesker gjør meg glad, rett og slett:-)


12 kommentarer:

  1. Lekkert! Lurer litt pa om jeg skulle meldt meg pa et sykurs... kanskje etter jul nar endel andre pressende ting er over...

    Ha en riktig god tur og takk for alle koselige kommentarer pa bloggen min!!! Vi "snakkes" i august!

    klem Mette

    SvarSlett
  2. Jeg har også sansen for gjenbruk :-D Jeg kaster så og si aldri gamle klær - om jeg ikke kan bruke stoffet selv, så gir jeg det til noen som kan bruke klærne eller stoffet :-) Det blir litt fullt etter hvert da ;-) Men det blir da vel god tid en eller annen gang, eller....?

    Ha ei fin helg og klem fra Siv

    SvarSlett
  3. Så lekkert! Dette må jeg sjekke ut.
    Kjør pent nordover. Og se opp for alle tullinger på veien! Ha en nydelig ferie - og håper dere kommer hele hjem; i betydning: ikke oppspist av mygg!

    SvarSlett
  4. Dritstilig kjørt og kjole!!! Og jeg har faktisk den boken!!!!! Kjøpte den da jeg i vinter lette etter enkle kjolemønstre til voksne. Lagde mitt eget mønster, etter den kroppen jeg er så (u)helidig å være tildelt - i ullfilt og fleece. Jeg får ta en leteaksjon inne på hobbybiblioteket mitt (les: Gjesterommet/ hobbybibliotek som er okkupert av den mellomste sønnen, og som det er UMULIG og komme inn på), og bla litt. Og jeg skal ta en tur inn på bloggen deres. Har fått dilla på farger, etter å ha tenkt hvitt og beige i 4 år, he-he. klemz Grethe

    SvarSlett
  5. ELSKER den boka - men lappe-teppet sitter "laangt inne " hos meg også..!
    Nydelige skjørt du har laget - får svinge meg rundt og prøve etter "ferien",fnis!
    Ha en fin dag,
    - håper du har SOL!
    klem, Hege.

    SvarSlett
  6. Tusen takk for flott innlegg om oss på bloggen din. Og så morsomt at du bruker boka vår.
    Veldig inspirerende og koselig blogg du har. Jeg har lagt meg som følger av din blogg.
    Vi i barnigjen.no, er et mor/datter foretak. Den andre bloggen vår heter www.marieinwonderland.blogspot.com hvis du har lyst på en titt.

    Ha en flott sommerdag!
    Klem!

    SvarSlett
  7. Her var det mye flott. Ingenting er bedre hvis man kan sy om et plagg og gi det et liv videre. Derfor kaster jeg aldri noe, men jeg får heller ikke sydd noe:(....men en dag skjer det:D
    Kos deg og klem fra meg;)

    SvarSlett
  8. Ja, her var det mye fint!

    Ha en riktig god helg :O)

    SvarSlett
  9. veldig fine tepper og barneklær!! ja jeg er enig med det med gjenbruk! og jeg må si etter å ha pusset opp mine egene gamle ting så får man en bra følelse ikke bare det at man har gjort noe gammelt "nytt" men å se hvor fint noe gammelt som man er virkelig lei kan bli:)

    SvarSlett
  10. Så flotte lappetepper (lager nok ikke det selv jeg heller) og for noen stilige sydde barneklær, det har jeg lyst å prøve å sy :)

    God helg - Spilloppa

    SvarSlett
  11. Mye lekkert ja. Har absolutt sansen for gjenbruk :)
    Ha en fin dag
    Trude :)

    SvarSlett
  12. Det er bare å sette i gang med lappeteppe, det fikser du på null komma niks. ☺

    SvarSlett