fredag 9. juli 2010

Den store lilladagen


I går var det turkis, i dag er det lilla. Jeg fant ut at den nyomtrekte arbeidsstolen min også trengte et par strøk maling. Begynner å bli litt lei av alt det hvite, så jeg gikk for en lys lillafarge, litt lavendelaktig (S1515-R60B).

Nordlendingen rynket som vanlig på nesen da jeg begynte å male, men måtte medgi at at fargen slett ikke var så ille. 


Måtte jo slenge med et lite før - bilde av stolen. Jeg var egentlig litt usikker på om det gikk an å se noe særlig forskjell på bildene. Lillafargen ser en smule lysere ut enn den egentlig er, men jeg kan love at den er fiiin:-) Så jeg er veldig fornøyd med at jeg omsider har dristet meg til å sette litt farge på tilværelsen.


Og det ga mersmak. Så nå har jeg løpt huset rundt for å finne litt småtteri som trenger en oppfriskning. 


En liten hjertekrok fikk et strøk lilla. Hjertepynten er laget av et gammelt favorittsengetøy.



Av samme deilige, myke sengetøy ble det en enkel, liten pute. Dynetrekket var kneppet i bunnen, og denne kneppingen har jeg beholdt da jeg laget puten. Det gjelder å ikke lage seg mer arbeid enn nødvendig - ihvertfall sånn innimellom:-)


Søt barnekjole i lilla, fra svenske "How to kiss a frog", kjøpt hos Berthas oldebarn, (på SALG, kjære!)

Og jeg bare MÅTTE slenge på en peon:-)


GOD HELG!



13 kommentarer:

  1. Venter i spenning på morgendagens farge ;-) Stolen ble fin, og det er ikke så mye som skal til. Jeg har en plan om å male i dag jeg også, men jeg har kritthvit maling jeg - men det passer bra her, for det er ikke sånn at alt går i hvitt :-D

    Ha en fin dag og ei god helg! Klem fra Siv

    SvarSlett
  2. NYYdelig farve Barbro,
    - så fin stolen ble!
    - og ler når jeg ser kommentaren din: Kjøpt på SALG kjære..!;-D
    (Min kjære leser også bloggen..!)
    ha en strålende helg,
    klem Hege.

    SvarSlett
  3. Mens du maler lilla, maler jeg hvitt :D Holder fortsatt på å male gangen. Veldig kjekt med hvite vegger. Så kan man sette farge på det som er lett å bytte ut. Ang. å sette farger på ting, jeg elsker jo farger. Men det siste lappetepppet jeg har kjøpt, det var så fargesterkt at jeg fikk ondt i øynene. Men det er egentlig utrolig kult. Skal prøve å få blogget det i kveld :)

    SvarSlett
  4. Det ble rett og slett kjempelekkert.

    Her i gården er nok malerarbeid lagt på is for en stund, men det blir litt annen pynting, så ting går framover.

    Klem

    SvarSlett
  5. Nei nå tror jeg jammen du må ha flere timer i døgnet enn oss andre...wow så mye du får gjort!!
    Stolen bel nydelig i den fargen, kjempegøy med litt forandring. Innom for å ønske deg en flott sommer, så blogges vi....stor klem

    SvarSlett
  6. Å så lekkert det ble, stolen ble NYDELIG :)
    Flink og kreativ du er da :)

    Ha en flott fredag!
    klem fra Solveig

    SvarSlett
  7. Skikkelig lekkert! Det kan ikke være hvitt alt, så da er det godt å finne en lekker bruddfarge;)

    Ha en koselig kveld og klem fra meg;)

    SvarSlett
  8. Stolen ble stilig den. Ja man kan bli litt lei av allt det hvite innimellom. Kjekt med litt farge på tilværelsen. Masse fine ting du viser.
    Ha en fin kveld :)
    Trude :)

    SvarSlett
  9. Lilla er min favorittfarge, så dette synes jeg var midt i blinken. Nydelig!

    SvarSlett
  10. Så lekkert! Og nå har du virkelig begynt å bloggifisere bildene dine, med peoner og greier;)

    SvarSlett
  11. sukk... jeg vil også male lilla... det ble nydelig!

    SvarSlett
  12. Hei igjen :-) Det ligger noe til deg inne på bloggen min :-D

    God helg!

    SvarSlett
  13. Nydelig! Jeg elsker lilla, men det eneste lilla innendørs (bortsett fra inni skapet, da) er soveromsgardinene. Lekkert, lekkert. Her hos oss er det verken lilla- eller hvitmaling som er funnet fram, det skal beises oransj/terracotta eller "Tyri", som jeg tror fargen faktisk heter. God helg!

    SvarSlett