søndag 4. juli 2010

Deilige søndag

Jeg tok første økt med ungene i dag, sånn at nordlendingen fikk sove litt lengre i morges. Etter at vi hadde spist lang og deilig frokost i fellesskap, var det mors tur til å køye. 

Og etter og ha sovet lenge og vel, sto jeg opp til tomt hus. For en vidunderlig følelse! Tenk å få være hjemme helt alene i eget hus. Det er lykke det:-)


Egentlig burde jeg ha både ryddet og vasket, men jeg fant ut at jeg mye heller ville avlegge den lille interiørbutikken (som har søndagsåpent!) oppe i gaten et besøk. Der fant jeg to hvite hekleputer til sofaen på salg. Så jeg slang de oppi sykkelkurven og syklet hjem igjen de 200 meterne, glad og fornøyd.


Vel hjemme igjen var fremdeles ryddetrangen forsvinnende liten. Inspirert av nye puter, fikk jeg lyst til å lage en liten løper til spisebordet som passet vimpelrekken over speilet. En løper laget av sammensydde remser i noen av favorittstoffene.


Ja, litt kvalitetstid alene gjør underverker....

Nå har jeg imidlertid fått telefon om at småtrollene er på vei hjem, og de er SULTNE ifølge sin far. Så da er det tilbake igjen til kjøkkentjenesten.

Men det var deilig så lenge det varte:-)


10 kommentarer:

  1. Kjempesøt løper! Jeg har også sydd i dag, fant masse gamle brikker og duker på en bruktbutikk på fredag. Så nå holder jeg på å blande og mikse med mine nyere stoffer... jef får vel blogge litt sysaker, når jeg får noe ferdig.
    Fortsatt god søndag!
    Klem )

    SvarSlett
  2. Hei på deg, og takk for koselig søndagsvisittt!!

    Wow, skal si du har vært produktiv i dag - nydelig løper du har sydd deg, og herlige puter fra søndagsåpen butikk. Forstår godt du har kosa deg :o)

    Fortsatt fin søndag til deg!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  3. Så deilig!
    Etter å ha måttet ta "økten" i 15dager nå, så gleeeder jeg meg til far i huset kommer hjem, og jeg kan nyte puten litt lengre;-D

    Så produktiv du er når du er alene!
    Den løperen var kjempefin♥
    Klem

    SvarSlett
  4. Jo jeg tror det er feil hos blogger ,
    - men fikk liksom høre at det IKKE kunne være det..!
    Får nemlig mange kommentarer fra alle:-D
    Tusen takk for tilbakemelding ,
    og jaaa: NYdelig løper snuppa!
    Klem, hege.

    SvarSlett
  5. Synes du fikk mye utav alenestunden;) Gull verdt slike! Vi hadde hver vår dag i helgene, jeg lørdag, gubben søndag....sånn er det faktisk ennå..gammel vane vond å vende:D

    Ha en fin kveld, klemmings;)

    SvarSlett
  6. Vist er det deilig med noen timer for seg selv, utrolig deilig. Huseter stille, og man kan bruke tiden akkurat som man vil. Og det er gull verd å kunne gjøre det man ønsker i setde for det man MÅ eller BURDE!
    Og det var en vakker løper du har laget deg, ønsker fortsatt at "bli flink i håndarbeid" basillen kommer å tar meg!!!

    SvarSlett
  7. Noen ganger er det som en liten ferie når man får plutselig litt tid for seg selv, utrolig herlig;-)
    Jeg laget et innlegg i natt, med en utfordring som handlet om å fortelle 6 positive ting om seg selv og satt det til planlagt publisering og fikk derfor ikke med meg at du allerede har fått den, men du får velge om du tar imot den eller ikke;-D

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  8. hørtes helt herlig ut med noen timer for seg selv. Heldig du er som har interiørbutikk som har søndagsåpent, det var kjempesøte puter du har kjøpt deg

    SvarSlett
  9. Vi har jo hatt det greit et par år, med forholdvis store barn. Men nå merker jeg at det ville vært skjønt med litt alenetid.Noen timer. I fred og ro. Men det kommer vel....

    SvarSlett