onsdag 19. september 2012

Sy om


Sommeren er over og sommerklærne er lagt bort. Ja, det vil si - ikke alle. Mange av veslesnuppas sommerkjoler og skjørt har så fine farger og mønstre at de blir overflyttet til stoffskapet mitt når de har blitt for små.


Det kan være mye godt stoff i en sommerkjole:-)

Sånn som denne:



Her er det mange muligheter. Man kan jo for eksempel klippe av det øverste stykket og lage kjolen om til et skjørt, eller det kan bli en sommerlig pute, eller stoff til vimpler. De fine, store blomstene er også flotte å bruke til applikasjoner på andre tekstiler. 


Supersøtt skjørt som nesten er for fint til og klippes i...


Toppen til venstre har en sånn nydelig gråturkis farge og et vakkert perlebånd. Mulig den kan bli til en staselig kjole, kombinert med en gammel duk eller et sengetøystoff. Jeg elsker plagg som ingen andre har maken til!


Veldig inspirert etter å ha kikket litt i Jenny Skavlands bok "Sy om":-)

9 kommentarer:

  1. Så sant, eg gløymer alltid at eg kan bruke klærna til andre ting enn å gje de vekk. Enn så lenge er jenta i huset kun 2 år, så det er ikkje mykje stoff å ta av. Og guten sliter ut alt så det ikkje er noko å bruke. Men eg skal tenkje meg nøye om - og ta vare på! Om ikkje anna som for inspirasjon:)

    SvarSlett
  2. Veldig mye fint! Fargene er jo til å bli glade av. Du får nok til noe ekstra fint av dette, kanskje i kombinasjon med hverandre. Men, jeg tror jeg hadde hatt problemer med å klippe i de fine klærne. :)

    SvarSlett
  3. åååå, du kreative fargerike sjel - det er en fryd å besøke bloggen din!
    Du bruker mye glade farger og har system, det er sååå kjekt å se

    TAKK for inspirasjonen og klem fra meg!

    SvarSlett
  4. Så mye koselig og fint du hadde her - tipper du kommer til å boltre deg bra med bok og stoffer.....å åå det turkise stoffet var helt nydelig også!

    SvarSlett
  5. Du kan jo få de utroligste flotte ting av stoffer du da barbro. Det er ikke for alle det. Flinkis.
    Klem

    SvarSlett
  6. Noe så nydelig da, det røde skjørtet med fioler og prestekrager falt jeg helt for! :) Lille Kaisa min skulle gjerne hatt et skjørt eller en kjole i det stoffet! ;)

    SvarSlett
  7. Jeg elsker jo gjennbruk :-)
    så jeg gleder meg til å se hva du lager :-)

    SvarSlett
  8. Den boka må jeg kjøpe meg også!! Gjenbruk og redesign er så moro :)
    Håper dere får ei fin helg i Bergen! Her våkna vi opp til minusgrader og strålende høstsol! Så nå skal jeg ut å gå før en date med symaskina! Helt ok med langhelg :) KLEM.

    SvarSlett