mandag 3. september 2012


Flere bursdagskapper til barnehagen har blitt produsert i løpet av de siste dagene. Etter å ha sydd en kappe av et håpløst velurstoff som var særdeles lite samarbeidsvillig, så løp jeg opp på loftet for å finne et satengaktig stoff uten stretch i.



Da gikk det straks meget bedre, og kappe i beste Reisen-til-julestjernen-stil ble sydd, om ikke på et blunk akkurat, så i hvert fall på halve tiden av velurkappen.


Litt detaljer i gull må man ha når det er bursdag:-)



Etter å ha blitt litt kjepphøy etter nesten knirkefri kappesying, så dristet jeg meg jammen utpå hasardiøs velursying igjen.

Det gikk ikke fullt så knirkefritt... Men øvelse gjør mester. Regner med at kappe nummer fem går lett som en lek:-)

11 kommentarer:

  1. Tenk for en lykke å få velge seg en slik fin kappe når man har bursdag!! Litt av et mesterverk for barna (og de voksne) du har laget!!

    SvarSlett
  2. Wow, så fine de ble!!
    Så gøy og ha en mamma som virkelig KAN sy:))

    SvarSlett
  3. De var jo så stilige da !
    Heldig barnehagen som har deg.
    Ser for meg barna når de får på seg disse ;)
    Det blir konge !

    SvarSlett
    Svar
    1. Dei var flotte!
      Slike kapper er populære i barnehagen!

      Slett
  4. Så heldige de er de som jobber i denne barnehagen. Kappene du syr er SÅ fine. :) Blir noen glade unger og voksne, kan jeg tenke meg. :) Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Så utrulig fine kapper,jammen er du flink:)
    Fin tirsdag til deg!
    Klem

    SvarSlett
  6. Så utrolig fine kapper! Kommer sånne i nettbutikken din, og hva ville de kostet tro?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hm, skal tenke på det, Cecilie.
      Akkurat nå vet jeg ikke om kappesyingen ga mersmak:-)

      Slett
  7. Flotte kapper du syr, kan tenke meg de bringer lykke i barnehagen :)
    Ha en fin tirsdag :)

    SvarSlett
  8. De var helt nydelige. Elsker fargene på den øverste, utrolig fine!

    SvarSlett
  9. Stilig denne lilla kappen også.
    Klem

    SvarSlett