lørdag 22. september 2012

Kjøkkenkos



Det er koselig med litt baking i helgene, og særlig minstemann synes det er gøy å hjelpe til. Eggknusing er det gøyeste av alt:-) Så da måtte vi jo nesten lage noe med egg i da. Eplekake var et naturlig valg ettersom det er høysesong for det nå. Og dessuten så er det nesten like morsomt å strø sukker og kanel på kaken, som å knuse egg. Maaasse sukker og kanel.


Som vanlig er det vanskelig å få tatt bilder av mat her i huset, for det meste forsvinner før en får sukk for seg...


Men eplene klarte jeg i hvert fall å få med:-)


Og noen boller som ble til overs fra hyggelig formiddagsbesøk i dag:-)

Og jammen var det ikke noen left over - vafler også som kunne dokumenteres.


Nå er vi ganske stappa alle sammen, men litt lørdagsgodis skal man da alltids få plass til likevel:-)


7 kommentarer:

  1. Så ut som en koselig dag med kjøkkentjeneste :)
    Liker alle de fine fargene du har på kjøkkenet, blir jo rett glad av å se på slike fine farger og detaljer :)
    Og da blir vel maten god og om humøret er deretter!? :)

    God lørdagskveld videre!
    Klem

    SvarSlett
  2. Så god stemning jeg får av å se og lese innlegget ditt!!:)
    Jeg synes jeg kjnete smaken av epler, sukker og kanel, hihi.
    Fine bilder!
    Fin lørdagskveld og kjenner meg igjen i at det alltids er plass til noe godt lørdagsgodt når en nettopp har spist;)
    Klem Janne

    SvarSlett
  3. Så koselig! Og ja, lørdagsgodt har man alltids plass til.

    SvarSlett
  4. Ikke snilt å friste en lavkarbodame med slike godsaker!!!

    Likte veldig godt den lykten din, hva er den pyntet med? Stoff? Serviett?

    PS! Har etterpåmeldt meg til frokosten neste helg, så vi treffes i hvert fall der!

    Fin søndag!!

    Klem

    SvarSlett
  5. ble inspirert og skulle prøve meg på eplekake, jeg og. men etter en time i ovnen, var sukkeret brent oppå og kaka fortsatt bløt inni ...... MEN nå spiser vi innmaten av kaka med vaniljesaus på. Godt - men egner seg ikke på bilder ....
    Fin søndagskveld til deg

    SvarSlett
  6. Herlig med eplekake som er så god at den ikke rekker fotografering :)

    Ønsker deg en fin ukesstart, søte!
    Her er det straks film og armkrok.

    klem

    SvarSlett
  7. Et under at det var boller igjen å ta bilde av etter at vi hadde vært der og lagt ubehersket i oss. Helt uovertruffen bollebakst og vafler, og som vanlig kjempetrivelig selskap!

    SvarSlett