fredag 14. september 2012

Ambisiøs som alltid


Høsten er tiden for de ambisiøse strikkeprosjektene, og det er ikke måte på hvor mye man innbiller seg at man skal få gjort. Jeg fikk ikke akkurat mindre blod på tann da det viste seg at det lå en pose full i garn inni skapet. Som jeg kjøpte på salg i sommer. Du vet, kjekt å ha:-) Det sier jo litt om hvor ivrig man egentlig er når man glemmer av sånt....

For noen dager siden dumpet Putefestboken fra Hobbyklubben ned i postkassen, og, nei, denne gangen hadde jeg ikke glemt å avbestille. Jeg elsker jo som kjent puter, og så mitt snitt til å få ytterligere inspirasjon til å utvide putesamlingen. Nordlendingen, som IKKE er så glad i puter omdøpte boken sporenstreks til Putehel...eboken.


Men for meg er nå puter en fest, og jeg har blinket meg ut en favorittpute allerede, nemlig en strikket zebrapute. Den tror jeg kan bli skikkelig kul. Og akkurat nå er jeg så oppglødd og ambisiøs at jeg tror jeg klarer leopardputen og. 


Ja, og sist, men ikke minst, så har jeg selvfølgelig tenkt å slå meg på Skappelgenseren og. Den er jo et must blant alle strikkeglade bloggedamer, og med rillestrikk fram og tilbake, så er det jo et håp om at den er et overkommelig prosjekt. Den minner meg forresten veldig om den genseren jeg drev og strikket i 6. klasse av et sånt et-nøste-er-nok-til-en-hel-genser. Den ble ganske så romslig og var til forveksling lik et tomannstelt, og ett nøste var definitivt ikke nok...

Ha en fin helg med eller uten klirrende strikkepinner!


7 kommentarer:

  1. Strikket zebrapute høres gøy ut - gleder meg til å se den. Skappelgenseren har vært en utrolig trend i høst, men det er helt rasjoneringstilstander på både garn og etterhvert pinner i samme slengen. Regner med at du fikser deg et alternativ, så du kommer i gang.

    SvarSlett
  2. Den puteboka så jo veldig så spennende ut! Kanskje jeg får komme meg inn i den hobbybokklubben igjen.. får jo stadig fristende innmeldingsbrosjyrer...

    Og her er det broderinålen som holder meg med selskap foreløpig :) God helg!

    SvarSlett
  3. Åhhhh jeg vil også kunne strikke! Jeg er sydamen, men strikke? Klarer muligens et sjal:-p Du er så flink!

    SvarSlett
  4. Det skal bli spennende å se zebraputen din :)
    Her klirrer det i pinner, og det er kjøkkenkluter det går i hos meg !!

    Har også lyst å prøve meg på den populære Skappelgenseren !!
    Den er jo lekker, og minner meg faktisk også om et genserprosjekt jeg hadde på barne eller ungdomsskolen :)))
    Ikke bare gensere men strikkevester i alle regnbuens farger :)))

    Fin fredag og riktig god helg til deg

    KLEM

    SvarSlett
  5. Flinkedamen! Gleder meg til å se hva du klarer å trylle frem.. Har lurt litt på den skappelgenseren jeg også, men jeg er ingen kløpper på å strikke etter mønster...

    Og apropo mønster.. hvordan klarer jeg å få bildet i headeren til å bli større? Klarer det i vidden, men ikke i høyden. Har du noen tips?

    Ha en fin kveld og helg!

    PS! Loppis i morgen tidlig eller???

    Klem

    SvarSlett
  6. Ah, den boka avbestilte ikkje eg heller. Det var jo supermange stilige oppskrifter på spøteri og broderi. Passar perfekt til dette møkkavêret som er no. Lykke til, eg gler meg til å sjå resultat!

    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  7. Lykke til med sebrastriper og leopardmønster. Gleder meg til å se bilder. Hilsen putefest-forfatteren

    SvarSlett