søndag 9. september 2012

Litt mer personlig


Jeg synes det er så morsomt å lage små applikasjoner som jeg kan sy på ungene sine gensere eller andre plagg for å friske de litt opp og gjøre de litt mer personlige. Jeg synes det er gøy med noe som ikke alle andre har maken til.

Litt rufsete kanter og ujevn søm synes jeg er kult:-)
Kjedebutikkene har massevis av ensfargete, billige gensere i bomull som er supre å bruke til å applikere på. Jeg pleier å stryke vlieselin på baksiden av genseren før jeg syr på applikasjonen. Da er det så mye lettere å sy i klær med stretch i.


Bruk gjerne litt tekstilmaling for å male på små detaljer på applikasjonen, eller du kan male et stoff i den fargen du vil og bruke det til å applikere på. Fikserer du det med strykejernet, så holder fargen seg helt fint i vask:-)

11 kommentarer:

  1. Utrolig stilig og kreativt!Flik du er:) HA en flott dag hilsen RETRO-pasteller

    SvarSlett
  2. Å du er flink.....kjempe fin ble genseren
    Fon kreativ søndag til deg
    Klem

    SvarSlett
  3. Du er så flink,nydeligt alt du lager:)
    Fin søndag til deg!
    Klem

    SvarSlett
  4. Så utrolig kjekt, får virkelig ditt eget utrykk på klærene!! Smart du :-)
    Klem Gina

    SvarSlett
  5. Genseren ble kjempefin og ikke minst personlig. Du er virkelig kreativ. Skal prøve cupcakesene under her. Lurer på hvilken topping du har brukt? De ser virkelig lekre ut! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!

      Jeg har laget en topping av smør, melis, Philadelphiaost og en plate hvit sjokolade.
      Har dessverre ingen oppskrift. Jeg har bare smakt meg fram:-)

      Slett
  6. Du er altså SÅ flink med søm, jeg blir helt imponert :)

    SvarSlett
  7. Så utrolig stilig! Du er så flink og kreativ!

    SvarSlett
  8. De aplikasjonene dine er så fine,
    og helt unike:)

    SvarSlett