onsdag 12. september 2012

Prikkesjal


Noen av de nyinnkjøpte stoffene var litt i tynneste laget syntes jeg, men til å lage sjal av var de akkurat passe. Og siden veslesnuppa fikk et nydelig sjal i gave i helgen, så ble jeg ekstra inspirert.


Prikkestoff fra Stoff og Stil, blonde fra svigermors roteskap/ skattkammer, og silkebånd fra Søstrene Grene.


Flere tynne stoff ligger i skapet, så det blir flere trekantsjal. Jeg fikk plutselig ambisjoner om å sy opp en liten haug som jeg kan ha liggende i skapet til små gaver når veslesnuppa eller minstemann skal i bursdagsbesøk til en liten venninne. Det blir jo en del bursdagsselskap i løpet av et år...



Sjalene passer forøvrig like godt til mor som til datter:-)

15 kommentarer:

  1. very nice!!! so lovely!
    Kiss Titti, with hand with love!

    SvarSlett
  2. Det var jo et flott sjal. Kreativiteter viktig når man oppdager andre bruksområder enn hva man hadde tenkt. En vakker blogg du har.

    SvarSlett
  3. Så nydeligt skjerf,du er så kreativ og flink:)

    SvarSlett
  4. Fine skjerf! Lurt å ha slike smågaver i bakhand.:)

    SvarSlett
  5. Så utrolig fint det var! Skikkelig stilig! Og det skapet var helt nydelig også, hvor er det fra?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Mona!

      Skapet har jeg arvet fra en venninne for flere år siden:-)

      Slett
  6. Du slutter aldri å overraske med kreative design,utrolig flott sjal du mixet sammen:)
    Hadde jeg bare vært halvparten så keativ som deg,ja da hadde jeg kommet langt,hehe;)
    Nå har jeg da hvertfall kommet så langt at jeg har fått i hus en symaskin,hihi,ikke verst det;)
    Så kanskje jeg klarer å trylle frem noe iløpet av høste/vinteren;)
    Så lurt å lage opp et lite lager med sjal,det er jo kjempeflotte smågaver:)
    Ha en super dag!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  7. Så friskt og fint sjal.
    Ikke dumt å ha noen gaver liggende klar til bursdager!

    Klem Tove

    SvarSlett
  8. Hurra, der fikk jeg en ide til det stoffet jeg kjøpte på nett som viste seg å være mye tynnere enn jeg trodde.
    Flott skjerf.

    SvarSlett
  9. Det passet absolutt veldig godt til mor, synes jeg. Nydelig sjal.
    Jeg har noen tynne stoff liggende jeg også og nå kom jeg på at et av de stoffene passer veldig godt til en genser jeg nettopp har kjøpt meg.
    Ellen :)

    SvarSlett
  10. Lekkert! Et slikt sjal danner prikken over i`en for et enkelt antrekk.

    SvarSlett
  11. Trekantsjal er desidert de beste !!
    Supert for oss som ikke liker å ha for mye bak i nakken,
    da spesielt med ytterjakken på :)))

    Flinke kreative deg

    KLEM

    SvarSlett
  12. JEG har lenge vært fristet til å sy sånne sjal, men føler liksom ikke at jeg finner riktig stoff..... Må kanskje revurdere litt og bare prøve meg fram, kanskje... Og så også at du "pyntet" bare på kortsidene... også greit å ta med seg, sikkert.... Takk.Igjen! :)

    SvarSlett