mandag 24. september 2012

Lite og søtt i rillestrikk





Inspirert av søte strikkehårbånd fra Noa Noa, har jeg strikket min egen variant til veslesnuppa. Hårbånd er nemlig forbruksvare her i huset.


Strikket i rillestrikk og med åtte masker på pinnene, så gikk det rasende fort. Jeg synes hårbåndene er tøffe når de ikke er så brede, så neste gang tror jeg at jeg legger opp enda et par masker mindre. 


Til pynt har jeg heklet en liten, enkel blomst.


Bak er det sydd fast et strikk for at båndet skal sitte noenlunde stødig.

Kanskje et lite (jule)gavetips også??

11 kommentarer:

  1. Så søt denne var,
    og jeg tipper mange små jenter vil ha dette i julegave :O)

    Ha en fin mandag,
    klem

    SvarSlett
  2. Så kjempe søt den var!! :-) kunne ønske jeg hadde en jente å lage en slik til!! Bare gutter her i gården ;-)

    Ha en fortsatt fin dag!

    Gina

    SvarSlett
  3. Kjempesøtt!!..og faktisk noe ungene kan strikke selv når de har knekt strikkekoden.
    Ha ei fin uke, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  4. Nydelig hårbånd! Dette må eg og prøve:)
    Sigrid:)

    SvarSlett
  5. Så kjempesøte,eg har kjøpt den fra Noa Noa men så enkelt og fint det er å lage det sjølv og,kan få det akkurat som ein vil:)
    Fine kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  6. Veldig søtt. Tenk at noe så lite kan være så bedårende.
    Klem

    SvarSlett
  7. Hei på deg!!
    Så nydelig hårbånd!

    Ha en fin kveld.
    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  8. Å, her var det skjedd mykje moro sidan sist! Så fine bilete! Og veldig god ide med spøta hårband. Særleg som julegåve. Takk for den! :)

    SvarSlett
  9. kjempesmart idè - bare så synd den store jenta mi er for stor, og den lille absolutt ikke vil ha noe slikt i håret ....

    SvarSlett
  10. Så skjønn den var ♥
    Du er så flink Barbro:))
    Og lillejenta di er kjempeheldig som har en så kreativ mamma:))

    SvarSlett