mandag 3. september 2012

Inviter



Utfordringen til NIB i september er inviter.

 Å invitere er jeg faktisk ganske god på. Det er ikke uten grunn jeg har fått tilnavnet bookingsjef av nordlendingen:-)


Og er det en ting jeg har lært meg som vertinne/bookingsjef, så er det at noe av det første jeg gjør når jeg venter gjester og har tenkt å dekke et fint bord, nettopp er å starte med borddekkingen. Da er stresshormonene ennå på et såpass lavt nivå at borddekking fremdeles er en hyggelig beskjeftigelse.



For min del er det tre ting jeg alltid må ha når jeg dekker, nemlig blomster, lys og fine servietter.


Her har jeg dekket med blomster fra hagen, små telysholdere og favorittservietter fra Marimekko. Dekkebrikker er også med på å gjøre et bord stilig synes jeg, og disse i plastikk, som man ikke trenger stryke eller vaske, bare tørke lett av, er også en favoritt. Sper man på med noen lyskuler, matchende kopper og litt annen småpynt, som knapper for eksempel, som blir fin bordpynt hvis man strør de utover bordet, ja, så er bordet klart:-)


11 kommentarer:

  1. Dette var et bord som virkelig gjenspeilte stilen din, syns jeg. Sort, hvitt og pasteller! Du er så kreativ og flink med bordekkingen, og til å bruke det du har rundt deg: )
    Lykke til i konkurransen!

    SvarSlett
  2. Heisann!

    Dette er noe du kan,Barbro! Jeg har sett bilder av så utrolig mange fine bord som du har dekket!!

    Lykke til med utfordringen!

    Ha en fin dag!

    Klemklem!!!

    SvarSlett
  3. Helt nydelig. Jeg blir nesten tullete av å se på bloggen din, får så mye inspirasjon at jeg får lyst til å pusse opp alt jeg har;-)

    SvarSlett
  4. Hei Barbro!
    Bordekning er både hyggelig og morsomt, og jeg koser meg også med det, i godctid i forveien! Veldig hyggelig bord du har dekket her, og jeg ser at svart og hvitt er høstens farge hos deg!

    Ha en fin kveld!!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  5. Kjempefine bilder av et flott bord:)

    SvarSlett
  6. Kjempeflott bord med delikate detaljer:)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  7. Nydelig bord. Digger prikkene.

    SvarSlett
  8. Herlig dekket! Digger kontraster!
    Lykke til i utfordringen!

    Masse inspirasjon her hos deg! Lagt meg til som følger! :-)

    SvarSlett
  9. ÅÅhh!
    Dette likte jeg sååååå godt!
    Kjempe fint rett og slett-me liiiiike!:)

    ...og prikker får jeg ALDRI nok av tydeligvis...*fnis*

    Ønker deg lykke til og en flott kveld!
    Klemmer fra meg

    SvarSlett