torsdag 28. juni 2012

Friskt

Jeg traff en annen barnehagemamma på butikken idet hun tok en vaniljekesam ut av kjølen. Foruten en hyggelig prat fikk jeg et fristende og enkelt desserttips med vaniljekesam. Så enkelt at jeg fremdeles husket på det etter at jeg kom hjem fra butikken.


Dagen etter fikk jeg lyst til å prøve det. Og det passet jo bra siden jeg skulle få en venninne på besøk.


Desserten kan selvfølgelig lages i en stor skål, men det ser liksom ekstra stilig ut når man lager det i glass med stett.

Først tar man en håndfull bringebær og legger oppi glasset. Så har man oppi en blanding av vaniljekesam og krem. Deretter har man oppi en ny håndfull bringebær, og så strør man over godt med brunt sukker som røres inn før man spiser desserten. 


Deilig og friskt, og så godt at det ble ingen dessert på min gode venninne...



11 kommentarer:

  1. Mmmmmm dette vil jeg også prøve
    Så deiligt ut......

    Klem til deg

    SvarSlett
  2. Den var enkel og grei, og er sikkert kjempegod;) Du får lage på nytt til venninnen da;) En god ting kan ikke gjentas for ofte, vet du;)

    SvarSlett
  3. Å, jeg savner norske meieriprodukter! Kanskje gresk yoghurt kan brukes...? Det så da grådig godt ut!

    SvarSlett
  4. Mmm, dette så jammen godt ut!! Så dere skal over fjellet i morgen?! Blir lang tur på dere da?! Håper været holder seg :) God ferie!!

    SvarSlett
  5. Mmmm det såg godt ut!

    Skal kjøpe vaniljekesam å ha på jordbæra,
    gleder meg.

    Ha ein fin sommer,

    Klem,

    SvarSlett
  6. Nam , det så kjempegodt ut :-)

    SvarSlett
  7. Lekkert!

    Det skal prøvast ut med det første;o)

    Takk for tipset og for ideen til dei søte lyktene. Det var mykje kjekt å finne hos deg i dag.

    Ha gode sommardagar.

    Solklem

    SvarSlett
  8. Nam! Det skal jeg prøve meg på i helgen :) En annen variant er tilslørte bypiker - vaniljekesam blandet med jordbær og kjeks knust over.

    SvarSlett
  9. Nammis, det så virkelig godt ut ja! Selv spiser jeg mye bær med vaniljekesam, men det var jo et godt tips å blande inn litt krem :)

    Klem,
    Signe

    SvarSlett
  10. Namnam! Vaniljiekesam er genialt. Og så superdigg med så mye god frukt og bær som er i butikkene nå. Takk for tips! Og nydelige, fristende bilder :-D

    SvarSlett