lørdag 30. juni 2012

Sommer, sommer, sommer



Enkel utemiddag ble servert innimellom all klesvaskingen og pakkingen i dag. Når man skal på Norgesturne så må det pakkes mye. Sånn er det bare. Feriemålet er som vanlig nordpå, og bare for å illustrere at det ikke bare nytter å pakke ned sommertøyet, så ta en titt på temperaturoversikten for en liten by i Troms. Onsdag ser spesielt lovende ut med hele 9 grader. Og da er vi faktisk i juli.

KlarværRegnRegnRegnRegnRegnDelvis skyetDelvis skyetSkyet10° 14° 13° 11° 9° 10° 13° 12° 12°

Så når nordlendingen så eplekjekt sier:

Æ skjønne ikkje ka du stræsse me. Æ pakke tre trusa, nokke sokka, ei bukse og to t - skjorte. Å så låne æ bærre av han pappa viss æ træng nokka meir.


Det fungerer liksom ikke sånn for resten av familien...  Og så viser jeg han værprognosene fra Yr.no, og konkluderer med at vi tar med boblejakker i år igjen, i tillegg til regntøy - og sommertøy. Så mens andre pakker økonomisk og minst mulig, så tar jeg med så mye som overhodet er mulig å stappe inn i bilen.

Og jeg er vel av de få som har vært ute og kjøpt strømpebukser til ferien. 

I år skal vi forresten kjøre først til Trondheim, og så via Sverige nordover. Bare for å få noen mil ekstra på veien. Stemningsrapport fra de 230 milene i trykkabin følger seinere:-)



19 kommentarer:

  1. Alltid beredt, er det noe som heter. Det er bedre å ha med for mye, enn å ergre seg for det man lot ligge igjen;) Riktig god tur!

    SvarSlett
  2. God tur!
    Selv er jeg spent på om jeg får med meg alt jeg har handlet i helga i min "flyvertinnekoffert" når jeg i morgen skal tilbake til Bergen! ;)

    SvarSlett
  3. Høres kjent ut!!
    Du er kanskje ikke så alene som du tror... her har jeg pakket to kofferter og en stor bag, vi setter kursen nordover i morra. Har (som vanlig) pakket regntøy og støvler, fleecejakker etc etc
    Jeg har også en gubbe som har pakket "ett sett" m tøy, "æ har jo ræst'n legganes dær oppe"....

    Akkjasann, vi får nok en fin ferie både du og jeg skal du se!! :-)
    God ferie, god tur og fortsatt god sommer!!

    SvarSlett
  4. Been there, done that - både pakkingen og milene - til samme by :) Vi er allerede ferdig med nordovertur for denne sommeren. Denne gangen ble det med fly. Ikke hvert år vi orker å kjøre. Og pakkingen er et kapittel for seg selv...

    God tur! Når det først er fint vær der, er det aldeles nydelig :)

    SvarSlett
  5. Hihi, jeg kan bevitne at du har tatt et riktig valg, så langt har vi vel hatt 2-3 sommerdager her nord og resten har ligget rundt 10 grader eller så!

    Men fint er det nå lell :)

    Klem,
    Signe

    SvarSlett
  6. He he, måtte le nå. Jeg også er av den typen som liker å pakke ned heller for mye enn for lite. God tur og kos dere masse på tur;)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  7. God tur nordover, her finnes heldigvis mye annet også, ikke bare "dårlig" vær ;-)! Kos dere på ferietur! :-)

    SvarSlett
  8. Ha ha - fantastisk! Akkurat sånn pakket jeg til Norgesferien vår i fjor også! Og ikke for å skuffe deg: ALT ble brukt - inkl boblejakkene og bikiniene!! Det er bare å tenke på andre ting enn været; for Nord-Norge ER jo bare fantastisk vakkert!!!

    Selv skal vi til Danmark i år... ;.)


    GOD FERIE!
    :-)

    SvarSlett
  9. Hei!
    For noen herlige sommerbilder!! Vært overskyet og litt regn her hos meg i dag... Deilig med sånne bilder da :)

    Klem Anette

    SvarSlett
  10. He he elsker innleggene dine jeg asså, godt med noe å le litt av :)
    Håper turen går fint og at dere slipper strømpebukser og bobblejakker.
    Nydelige bilder :)

    Klem klem

    SvarSlett
  11. Ja, sånn er det å feriere (eller eventuelt som meg - bo) i nord! ;) Her hadde jeg på trass pakket bort strømpebuksene til fireåringene, men her om dagen måtte jeg faktisk finne de frem igjen da guttene skulle på heldagstur med barnehagen. ;) Håper turen nordover går fint og at ferien blir fin - uansett vær :)

    SvarSlett
  12. Hehe,han mannen din minner meg veldig om mannen her i huset;)
    Ja,det er best å være beredt på det meste med disse værprognosene!
    Blir nok en kjempetur likevel;)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  13. En rigtig god ferie til deg og dine, Barbro :-))
    Klem

    SvarSlett
  14. Lykke til med pakkingen, det er godt å ha med klær for all slags vær, så man slipper å fryse. Ha en kjempefin ferie med mange flotte opplevelser :)

    SvarSlett
  15. Flotte bilder, men jeg kan ikke si at jeg misunner deg ferien. Her i Trøndelag er det sikkert de samme temperaturen som i Nord-Norge kan jeg tenke meg. Det er regn og innetid, tid til å sitte i sofaen og blogge.
    Men det høres ut som om du har pakkingen under kontroll da;)
    Kos dere på turen.
    Ferieklem

    SvarSlett
  16. Får krysse fingrene for at været blir bedre!
    Så fantastisk uteplass du har! Sååå inspirerende :)

    SvarSlett
  17. I do trust all of the ideas you have offered in your post.
    They're very convincing and can certainly work. Still, the posts are very quick for novices. May just you please extend them a bit from next time? Thank you for the post.

    Look into my web-site - insomnia electric president
    Here is my website :: insomnia guidelines

    SvarSlett
  18. Right away I am going to do my breakfast, once having my breakfast
    coming again to read more news.

    Feel free to surf to my website - online backup service reviews
    Also visit my webpage online backup review

    SvarSlett
  19. We stumbled over here different page and thought I might as well check things out.
    I like what I see so now i'm following you. Look forward to finding out about your web page yet again.

    my webpage ... insomnia quotes
    my web site - insomnia 1998

    SvarSlett