søndag 24. juni 2012

Skilsmisse avverget



Bord til høyre før makeover.
Det svarte, fine, søte, vakre bordet jeg gravde fram fra kjelleren har, siden det kom opp i stuen, vært til umåtelig stor irritasjon for nordlendingen, som nevnt et par ganger før... Bordet er, i hans øyne, så altfor lite, og nordlendingen føler at jeg i stor grad er ansvarlig for amputerte tacokvelder foran TV´en, på grunn av plassmangel til alle skåler og fat, og det har vært mang en fredagskveld med  grønnsaksskåler plassert mellom blomstene i stuevinduet. Til slutt var nordlendingen så drittlei av bordet, at han truet med å hente bordet som står på garasjeloftet. Et bord som er et gufs fra ungkarstilværelsen.

Bilde fra ungkarsleiligheten.

Dette bordet skulle slett ikke inn i mitt hus. Nå har jeg faktisk brukt 12 år på å slette alle åpenlyse spor etter ungkarstilværelsen, så aldri i livet om bordet skulle over dørstokken her - om jeg så skulle lenke meg fast til ytterdøren som en annen Hardangeraksjonist.

Det var da jeg fikk den, helt objektivt sett, geniale ideen om å slå sammen de to bordene. Nordlendingen var selvfølgelig, som alltid, skeptisk til forslaget mitt, men det tok ikke lang tid før vi hadde lempet ned bordet fra garasjeloftet. Så tok vi av bordplaten på det gyselige ungkarsbordet, og satte den oppå det andre bordet. Bordet fikk seg et par strøk med bengalakk,


og vips så hadde vi et bord med plass til vaffelfest,

hobbyprosjekter OG tacokveld.

Dermed har et potensielt skilsmissebord blitt et bord alle er fornøyd med. O, vilken lykke! 


Ha en fin kveld!

19 kommentarer:

  1. Det er en fornøyelse å lese bloggen din,Barbro.Godt dette ikke endte i skilsmisse,men løste seg på best mulig måte. Ønsker deg en fin sommer.Her plasker regnet ned.Godt at ferien ikke har begynt.Klem

    SvarSlett
  2. Dette ble jo riktig så fint kjære deg :)))
    Tenker det er fryd i heimen på taco-kveldene her etter !!

    Fin søndagskveld til deg
    Klem Heidi

    SvarSlett
  3. Oj, så smart. Det var en veldig god løsning. Godt du slapp å lenke deg fast. Du kunne jo ha prøvd ut tilværelsen som nakenaktivist også. Leste om det i Dagbladet i går, nakenhet gir oppmerksomhet.

    SvarSlett
  4. Ja, her var gode råd dyre skjønner jeg! Men du var jammen snarrådig, og løste situasjonen eksemplarisk! Siden jeg selv er gift med en nordlending, må jeg si at jeg kjenner (så alt for godt!) igjen dette ungkarsinteriøret, og har full forståelse for skilsmissetrusselen... ;-) Faktisk pågår akkurat den samme diskusjonen her i heimen også; men nordlendingen min har heldigvis ikke noe lager han kan hale gamle møbler frem fra...

    Flott ble det hos deg; og når det er taco-vennlig i tillegg, er det jo ingen som kan klage! :-))

    Håper dere nyter gode sommerdager!
    :-)

    SvarSlett
  5. Så godt det ikke endt i skilsmisse, men alle parter ble enige:)
    Fint ble det iallfall:)
    Ha en flott søndagskveld videre:)
    Klem Janne

    SvarSlett
  6. Skjønner du forblir gift, for dette var råsmart og lekkert! Nå er du kvitt ungkarsbordet...eller skal beina også brukes?:))

    SvarSlett
  7. He, he :-) Så bra at du fikk avverget en potensiell skilsmisse da. Ellers ville det blitt så fryktelig trist. Ikke for å være stygg, men jeg skjønner godt at det ikke fristet helt med ungkarsbordet inn i stuen... Men nå ble jo alt så fint!
    Ha en flott kveld videre!

    Klem fra Mariann

    SvarSlett
  8. hahaha... et sånt "ungkars bord" har vi stående i utleie leiligheten... Det kommer ikke inn i stua her for å si det sånn... men det ble jo flott med nye underdel og litt bengalakk ;)

    SvarSlett
  9. Heisann!!

    Du kan tro jeg har jobbet hardt med å få møblene fra ungkarstilværelsen ut av hus. Sist nå var det en tv-benk som måtte ryke og reise. Nå må jeg bare se å få den ut på FINN og er man riktig heldig så får man litt avkastning på den!

    Bordet ble flott! Og godt å høre at ekteskapet også er reddet.. Enn så lenge? ;) hihi

    Ønsker deg en flott ukestart!

    Klem

    SvarSlett
  10. He he he...
    Koser meg som alltid med å lese innleggene dine.
    Du er ikke rådløs, skjønner jeg.
    Flott bord med plass til alt og alle. Flinke dere.
    Ps. Skal spare litt tå-dyppe-vær til dere kommer nordover.
    Klæmmer

    SvarSlett
  11. Godt dere fant en løsning som begge var fornøyd med. Skjønner nordlendingen godt - tacobollene må man ha plass til :)

    SvarSlett
  12. hehe, fornøyelig lesning en søndagskveld :)

    Takk for en fin blogg!

    Hilsen Kristine

    SvarSlett
  13. Hihi, så utrolig bra:)
    Og det ble jo riktig så fint!!
    Flink du Barbro ♥

    SvarSlett
  14. det ble jo veldig bra det der:)
    og artig lesning!
    klem ellemell

    SvarSlett
  15. Hehe, så bra skillsmissen ble avverget ;)

    Ha en fin ny uke,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  16. Hihi :-)
    Hærlig historie :-)
    kjenner igjen situasjonen :-)

    jeg har lenket til deg i dagens innlegg
    ( ville bare si ifra )

    ha en fin dag :-)
    jeg håper solen holder seg fremme :-)

    SvarSlett
  17. Supersmart løsning! :) Bordet ble veldig fint!
    Ha en fin og kreativ dag!
    Klem Lisa

    SvarSlett
  18. Så flott bordet ble, og godt dere ble enige til slutt :)
    Nå er jeg fra det høye nord, gift med en av samme sort, men det irriterer meg at alt skal være så praktisk... Hvordan tingene ser ut er ikke så farlig, bare det er PRAKTISK!!!! Jaja... Vi finner komprpmisser, så ingen fare for skilsmisse her enda i allefall, hihi...
    Ha en flott juniuke, klem Marit

    SvarSlett
  19. Min mand og jeg har været gift i ca. 7 år nu. Vi var heldigvis gift med to børn, i den sidste måned begyndte jeg nu at bemærke en underlig opførsel fra ham, og et par uger senere fandt jeg ud af, at min mand ser nogen. Han begyndte at komme sent hjem fra arbejde, han var næppe interesseret i mig eller børnene, nogle gange går han ud og kommer ikke engang hjem igen i cirka 2-3 dage. Jeg gjorde alt, hvad jeg kunne for at rette op på dette problem, men alt var forgæves, jeg blev meget bekymret og havde brug for hjælp Da jeg gennemsøgte Internettet en dag, stødte jeg på et websted, der antydede, at Dr. Igbinovia kan hjælpe med at løse ægteskabelige problemer, gendanne ødelagte forhold og så videre Så jeg følte, at jeg skulle prøve ham, så jeg kontaktede ham, og han lavede en trylleformel for mig, bare to dage kom min mand til mig og undskyldte de forkerte, han gjorde, og lovede aldrig at gøre det igen siden da alt har vendte tilbage til det normale. Jeg og min familie bor lykkeligt sammen igen. Alle tak til Dr. Igbinovia. Hvis du har brug for en stavebeslag, der kan kaste en stave, der virkelig fungerer, foreslår jeg, at du kontakter ham. Han vil ikke skuffe dig. Dette er hans e-mail: doctorigbinovia93@gmail.com eller WhatsApp / viber +2348144480786 tager ting for givet, og det vil blive taget fra dig

    SvarSlett