tirsdag 19. juni 2012

Litt festligere

Det er travle tider med sommerfester og avslutninger både her og der. I morgen er det sommerfest i barnehagen hvor jeg skal sørge for blomster og litt pynt. Det synes jeg bare er moro, selv om man må holde seg innenfor et særdeles stramt budsjett og de utfordringer det byr på. For jeg er jo litt sånn alle skal få.


Og det blir en liten blomst til hver og en av de mange ansatte, som først skal stå og pynte opp på festen. Diverse rimelige sommerblomster er kjøpt inn. For å gjøre mer ut av de har jeg pyntet de litt. Små blondeservietter jeg hadde liggende har fått printet på god sommer ved hjelp av dymoen, og serviettene er limt på grillspyd fra gårsdagens grillfest i forbindelse med skoleavslutningen.


Blomsterpotter er det ikke budsjett til å kjøpe, så jeg har brukt hvite papirposer fra barnebursdagen, som jeg har klippet litt av, satt blomstene oppi, og knyttet rundt et sløyfebånd.


Dermed blir det litt mer sus og festpreg over til og med en liten margeritt.


Sammen med festkledde blomster, vimplerekker og en og annen pompom, så skal det nok bli en sommerlig fest - uansett vær eller vind:-)

8 kommentarer:

  1. Vakker - Jeg elsker dye - Jeg tror barnehagen er det perfekte arrangement! Ha en fin sommerfest!!Michaela

    SvarSlett
  2. Så fint du lager det istand. Du er kjempeflink.
    Flotte bilder og.

    Lykke til. Håper dere koser dere masse. :)

    SvarSlett
  3. så kreativt og stilig, det du har gjort er liksom den store forskjellen mellom å bli glad for ein blomst, og å bli VELDIG glad for (og av) ein blomst, tenker eg! du er så flink! håpar de får ein fin sommarfest!

    SvarSlett
  4. Du er virkelig kreativ og jeg er sikker på at du kan lage gull av gråstein. Dette var i alle fall kjempelekkert! :)
    Må bli den fineste sommerfesten i byen! ;)

    Klem til deg

    SvarSlett
  5. Noe så lurt, jeg hadde igrunn blitt mer glad for denne blomsten som det er lagt så mye sjel i enn en med den dyreste blomsterpotte. Så snill du er ;)Takk for tips. Har faktisk lagt ut litt tips selv idag med trykking av navn på vimpler, blir nok noen slike sommergaver i år;)

    LilleBessa

    SvarSlett
  6. smart ide når blomster skal gies bort .....

    SvarSlett