onsdag 13. juni 2012

Fort, enkelt og stilig

Jeg fikk skikkelig blod på tann i går da jeg holdt på å sy, og siden jeg var så godt i gang, så sydde jeg likså godt en sommertopp til veslesnuppa. Rynkingen øverst er laget med elastisk undertråd.


Jeg laget en sommerkjole til veslesnuppa i fjor på samme vis, og det var veldig artig og absolutt verdt et nytt forsøk.


Til toppen har jeg brukt et rektangulært stoffstykke, laget en liten brett øverst og sydd fem rader med elastisk undertråd. Det er ca 1 cm mellomrom mellom radene og jeg har brukt maks stinglengde. Til slutt er toppen sydd sammen bak, sydd opp nederst, og så har jeg sydd på sløyfebånd til hemper.

Superenkel måte å lage seg en topp eller tunika på. 


Så kanskje det blir sommertopp til mor og?

6 kommentarer:

  1. Den er sød og så super enkel. Er vild med stoffet, sikke en farve :-)

    SvarSlett
  2. Sånn elastisk undertråd så da veldig spennende ut! Tror ikke dette er noe for min byste, men festlig var det!

    SvarSlett
  3. så lekkert! du må hive deg på å lage den en selv=) veldig lekkert=) Klem fra Yvonne

    SvarSlett
  4. Kjempefin topp! Enkelt og fint med en drøm av et stoff :O)
    Og Så fine bilder du har tatt!

    SvarSlett
  5. Ååå, denne var supersøt, Barbro! Fikk akutt lyst på en liten frøken som kunne smettet inn i en slik. :o)

    Håper du har fine junidager!
    PS! Jeg skal på Interiørmessen i Bergen i september. Sees vi?
    Det hadde vært kjempekoselig!


    AW

    SvarSlett
  6. Kjempe søt...flott i fargen.
    Det skal være gatemarked i Os sentrum lørdag den 30 juni så her er
    det bare å hive seg rundt....nå må jeg flise en tur til byn

    Fin dag til deg

    Klem

    SvarSlett