fredag 8. juni 2012


Det er så kjekt å pynte litt med blomster nå når det er så sommerlig og fint og bursdager på løpende bånd. Jeg synes rhododendron er grådig fint, og så gjør de så mye av seg. Et par - tre greiner og så har du reine brudebuketten:-)
Den lille rhododendronbusken jeg har i hagen har blitt godt frisert de siste dagene, så nå hadde jeg ikke hjerte til å ta mer. Flaks at man bor i rhododendronens by, og det kryr av busker overalt. Dermed var det bare å ta seg en tur oppover gangveien og gå løs på første og beste rhododendronbusk som ikke sto på privat grunn. Ok, det er mulig jeg sneiet en bitteliten grein av de hvite rhododendroene til gamlehjemmet, men de var såå fine, og dessuten trengte de og tynnes litt....


Med delvis stjålet blomsterpynt på plass, var det klart for ny runde med utebursdag.

Akkurat nå tror jeg ikke jeg klarer en omgang til med kakebesøk i morgen... Til og med nordlendingen har gått over på knekkebrød nå.



Forhåpentligvis frister det mer i morgen. Og da satser vi på nok en utebursdag. Alle gode ting er tre:-)

5 kommentarer:

  1. Så herleg med utebursdag! Og så heldig du er som har så masse rhododendron tilgjengeleg;-)
    Ha ei fin, fin helg!
    Klem

    SvarSlett
  2. He, he så herlig :-)Selvfølgelig må rhododendroen friseres! Enten den er privat eller ikke. Nydelig bursdagsbord og så deilig med sommerbursdag!
    Neste lørdag skal vi har sommerfest/bursdag for datteren min ute på terrassen/hagen hvis været tillater det. Hvis dårlig vær lager vi sommerfest inne i stuen. Gleder meg veldig mye til det :-)

    PS! Hvis du har lyst til å vinne et stjernesjal fra Barfota, så sjekk bloggen min :D

    SvarSlett
  3. Jeg ønsker deg en fantastisk fin lørdag og ei deilig helg. Varme klemmer fra Elin :)

    SvarSlett
  4. Viltvoksende rhododendron i nabolaget?! Ohoi, for et fjongt strøk.

    SvarSlett