fredag 22. juni 2012

Bryllupsplanleggeren



Jeg synes alltid det er stas å få ting til hagen. Til bursdagen fikk jeg disse fine sommerfuglene som man kan sette i et bed eller et eller annet sted i hagen, og så kan man ha telys i de når mørket faller på. 


Jeg har testet de med telys i, og det ble grådig koselig altså. Så de skal vi ha når det skal arrangeres bryllup her i august. Og nå ser jeg for meg halve slekten hive seg på telefonen for å bli oppdatert på hittil ukjente bryllupsplaner. Men, slapp av, det er sønnen til naboen som skal gifte seg. Ikke nordlendingen og jeg.
Naboene skulle ha hagebryllup, og spurte om å få låne partyteltet vårt. For å få plass til teltet måtte de grave og planere i hagen først. Etter kort rådslaging kom nordlendingen og jeg til den konklusjonen at det var like greit å ha det her hos oss. Vi har tross alt en terrasse som er bygget på partyteltmål. Dessuten er det lenge siden vi har vært i bryllup:-)


Siden det kommer akkurat like mange gjester i bryllupet som det var i 40-års dagen min i fjor, så vet jeg nøyaktig hvordan bord og stoler bør plasseres.


Og like ved der partyteltet slutter, står paviljongen.


Så da gjør det ikke noe hvis det regner og noen har lyst til å lufte seg. Blir fint å sitte her på benken under lyset fra solcellelampene som henger oppunder taket. Og endelig får noen se når de lyser:-)


Brudeparet skal forøvrig vies i naboens hage, og et par fra eller til gjør vel neppe noe? Kanskje det er flere som blir gift før kvelden er omme? You never know...

Brudesuite har vi forresten og.



Ha en fin helg!

Barbro, the wedding planner

11 kommentarer:

  1. Er det noe rart du ble otalt som the partyplanner!!!?? Og nå weddingplanner!! Spenstig gjort å la dem ha hele bryllupet hos dere - det er jammen flott!!

    Håper været er med dere - og du, hvis dere også blir smidd i hymnens(?) lenker, ja, så får vi vel lese om det her senere da?

    Fin kveld til deg!! KLEM!

    SvarSlett
  2. Så snille dere er!!!
    Det er jo en perfekt plass og ha bryllupsfest!!!
    Nydelige sommerfugler!
    Ha en fin helg.
    Klem fra Anne-Marit :)

    SvarSlett
  3. heldige de er som har dere til naboer! blir jo alldeles nydelig å ha bryllup der:) åå for en uteplass altså! fytti!
    du er bare go:)
    klem:)

    SvarSlett
  4. Så hyggelig, og snilt at dere låner ut hagen!
    Og jeg syns helt klart dere bør lånet ut bryllupsuiten også...*ler*...

    SvarSlett
  5. Så koselig!! Flotte bilder!!! Ønsker deg en fin helg!!!!

    SvarSlett
  6. Åh, dette både så og hørtes koselig ut barbro. Du har et stort hjerte som åpner hjemmet ditt på denne måte. Fine, fine Barbro :)

    SvarSlett
  7. aaaww... Dette blir helt perfekt! Så heldige naboene deres er. Og de sommerfuglene var bare helt nydelige! Ser de for meg i mørket med lys i....

    Kos deg masse i helgen!

    Klemmer fra Mariann

    SvarSlett
  8. Wow! Så snille dere er, og heldige naboene er!
    Kjempesøte sommerfugler, de må jo være perfekte under bryllupet også. Regner med at vi får en sniktitt når det skjer her på bloggen.
    Ha en fin St. Hanshelg :)

    SvarSlett
  9. For nokre heldige naboar :) Må jo bli sommarens mest personlege og romantiske bryllaup! ...sukk...

    SvarSlett
  10. Så snillt og sporty gjort da:) Ser jo at du har den perfekte hagen for perfekte happenings;)
    Heldige naboer da!
    Lykke til!

    Klem

    SvarSlett
  11. Så moro det kommer til å bli da!! Perfekt plass for et bryllup hos dere! Kjempefint med stor terrasse og partytelt! Ha en fin søndag :)

    SvarSlett