fredag 20. april 2012

Store og små lapper


Jeg har lenge hatt lyst på et sengeteppe til soverommet vårt. I går bestemte jeg meg for å lage det selv. 


Jeg ville ha et lappeteppe, men utålmodig som jeg er, orket jeg ikke begynne med små kvadratiske lapper. Teppet skal jo tross alt være 2, 60 m x 2, 60 m. Så jeg fant heller fram ulike duker, en gardinkappe og diverse stoffer, og begynte å tråkle det i hop.

Ugle fra Kremmerhuset egner seg forresten godt som smykkehenger for fine armbånd.
Teppet er langt fra ferdig, men jeg måtte jo prøve den kvarte delen jeg hadde sydd på sengen. Greit å sjekke hvordan det tar seg ut:-)


Jeg hadde først sett for meg at det skulle gå i blått, turkist, grønt og hvitt, men det ser ut for at det sniker seg inn noen farger til. Siden jeg er så utålmodig og helst ville hatt sengeteppet ferdig med en gang, så regner jeg med at lappene blir større og større etterhvert...

Ha en fin helg!


10 kommentarer:

  1. Det ser meget lovendes ut! Nydelige farge.

    Jeg var også på loppis forrige helg, kom 6 minutter før det stengte!!? Og likevel kom jeg meg derfra med en full pose (Fort gjort når det er posesalg til 20 kr. Gruer meg litt til å se nærmere på hva jeg har fått med meg... sikkert mye vas ;))

    Men du har gjort fine kupp- og til og med fått dem i arbeid allerede. Imponert :)

    SvarSlett
  2. Dette blir fint og koselig. Et personlig teppe er mye kjekkere å bruke enn de masseproduserte. Gleder meg til å se det ferdige resultatet;)

    SvarSlett
  3. Kommer til å bli kjempestilig!! Det er jeg sikker på!! Gøy med litt forskjellige størrelser på lappene:-)))
    God helg!!
    Klem

    SvarSlett
  4. Så artig å lage et teppe med ulike størrelser på lappene :-) Det blir nok knallfint :-D

    God helg - klem Siv

    SvarSlett
  5. Nydelige farger, altså! Kommer til å bli kjempefin. Og så hortensia, da. Favorittblomsten :)

    Hyggelig at du vil være med i give-away'en min, lykke til!
    Klem :)

    SvarSlett
  6. Lykke til videre med teppet! Det blir lekkert og sommerlig :)

    SvarSlett
  7. Dette tror jeg blir fint!
    God helg til deg,
    klem :O)

    SvarSlett
  8. Flott prosjekt, lurt med store lapper, ja. Ja, du hadde jo svingt deg rundt og blitt ferdig uansett, selv med små lapper.

    SvarSlett
  9. Hei du kreative.
    Det teppet blir lekkert og så herlig
    lavendelpose i forrige innlegg. :)
    God helg.
    Klem fra Mette.

    SvarSlett
  10. Spennende prosjekt, blir spennende å se ferdig teppe. :)
    Du jeg kjøpte bomullsvatt til 109 kr meteren. Er det platevatt til 29,- du bruker?
    Ellen :)

    SvarSlett