onsdag 11. april 2012

Skapfornyelse


Dette skapet fikk jeg for noen år siden fra en venninne. Alle vet at når de skal kvitte seg med noe, så spør de meg først. Nordlendingen blir litt fortvilet innimellom over at jeg fungerer som en kommunal gjenbrukssentral *ler*. Men akkurat skapet var en særs nyttig sak da, og så passet det omtrent på centimeteren inne i kroken i den lille gangen mellom soverommene.


Skapet ble malt hvitt da jeg fikk det. Den gang skulle jo alt helst være hvitt. Og hvitt er forsåvidt greit i en lysfattig gang uten vinduer. Det eneste jeg ikke likte var skuffene som hadde glassfront, sånn at man kunne se alt rotet, og disse skuffene var roteskuffer de luxe. Skuffefrontene har irritert meg lenge, og jeg hadde egentlig tenkt å klistre på folie, men så tenkte jeg at jeg heller skulle prøve med litt tapet.


Og det gjorde sannelig underverker. Så får det heller stå sin prøve at bildene ble noe smådunkle på grunn av elendige lysforhold.


Jeg ble i hvert fall såpass fornøyd med resultatet at jeg fikk motivasjon til å svinge støvkluten her inne, henge opp vimpler, dekorere lekekassen på toppen av skapet, og få på plass nyvasket fillerye made by svigermor.

Nå klør det i fingrene etter nye tapetprosjekter, og det er ikke umulig at den håpløse krydderhyllen over komfyren er tapetsert før kvelden er over:-)

14 kommentarer:

  1. Den ble kjempefin, tøft med tapetblandingen.

    SvarSlett
  2. Så nydelig!! den flotte formen på skapet! du har gjort det kjempe fint med de fine fargene også! og så koselig med den vimpelen over også=) Ha en super dag! Klem fra Yvonne.

    SvarSlett
  3. Åh, så NYDELIG! Den var så fin at jeg måtte bare sitte her og glo noen minutter.. :) I dag har jeg begynt å svinge rundt med malekosten, ommøblere og bytte litt farger, så det var inspirasjon i rette tid! Veldig lyst til å se krydderhylle prosjektet når du er ferdig!! :))))

    SvarSlett
  4. For et nydelig skap ♥
    Og superpraktisk a gitt:)

    SvarSlett
  5. Nydelig skap og det gjorde
    seg virkelig med forskjellige
    tapeter - herlig!!

    KLEM

    SvarSlett
  6. For et utrolig flott og NYTTIG skap :)
    Nordlendingen din e vel ikkje heilt klar over førr ei fantastisk
    kone han har som samle på så mange unike ting !!! Forstætt me samlemanie
    din, den e tel stor glede og inspirasjon førr oss andre åsså (ikkje bare nordlændingen)
    Klem Anita

    SvarSlett
  7. Så friskt det ble !
    Likte den tapet sammen setningen :)

    Klem fra Janne

    SvarSlett
  8. Så fiiint! Sommerlig, lyst og trivelig!
    Vellykket prosjekt!

    :-)

    SvarSlett
  9. Heisann:)
    Kjempefin kommode, og utrolig flott med forskjellig tapet... fargerikt:))

    Ha en glad morgendag:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  10. Så fint! Likte utrolig godt det du har gjort med kommoden. Flott med de lyse fargen. Likte veldig godt bildet av kommoden der vi ser fillerya og inn i rommet ved sida av. Kjempefint hos deg!

    SvarSlett
  11. Jeg liker at du kaster deg over møbler med lim og tapet med hjertens lyst: ) Og fint blir det også!
    Ha en fin torsdag!
    KLEM!

    SvarSlett
  12. Kjempefint! Du har virkelig sansen for mønster og farger og sammensetninger!

    SvarSlett
  13. Wow. dette skapet er jo et funn. Så flink du er til å lage ting helt spesielle.
    Klem

    SvarSlett
  14. For eit fantastisk fint skap!fine tapeter du har brukt:)
    Sigrid:)

    SvarSlett