fredag 27. april 2012

Spisebrikker



Etter at vi omsider klarte å male spisebordet, og nå har et spisebord uten hakk og tusjflekker, såalle bruke spisebrikker til måltidene. Mor har nemlig fremdeles sterk herpet spisebordplate friskt i minne, og   
det var et såpass lite flatterende syn at nå voktes den nymalte bordplaten med liv, lemmer og falkeblikk. 


For at vi i hvert fall ikke skal ha for få spisebrikker, så har jeg laget noen selv og. Jeg hadde noen PIP tapeter liggende, og disse ble søte som spisebrikker, selv om lamineringen ikke gikk helt knirkefritt og det ble noen luftbobler her og der på et par stykker. Men det er ikke så nøye, det skal da stå et fat oppå likevel.


Nordlendingen kjøpte noen stilige svarte brikker forleden, men pastellbrikker er jo alltid kjekt å ha for en pastellelsker.



Og da det begynte å minke på tapeten så klippet jeg heller ut en fugl og litt blomster og limte på et hvitt ark. Ja, og så tegnet jeg litte grann.


Veslesnuppa fikk lage sin helt egen spisebrikke. Stor stas:-)

Ha en riktig god helg!

14 kommentarer:

  1. Så utrolig fint!!!! Glade farger og herlige mønstre må
    jo til, noen ganger =) Jeg kan virkelig kjenne entusiasmen
    din helt hit!! Jeg vet hvordan det er... Flekker her og der!
    Men jeg tenker som så, at det kan alltids males over! Lekne
    farger er jo en hit hos de små!

    Ikke alltid lett å være interiørfrue...

    Fine tanker til deg! Jippi; Ane

    SvarSlett
  2. Åh..disse var nydelige!
    Så god ide med å bruke tapet for å laminere :O)
    Men hvor stor lanineringsmaskin har du?
    For de ser ganske store ut!?

    God helg til deg,
    klem Fredrikke :O)

    SvarSlett
  3. Lamineringsmaskin er tingen! Utrolig hva man kan bruke den til. Spisebrikkene ble såååå fine!

    SvarSlett
  4. Dette var jo en kjempegod idé! Jeg har tapetprøver liggende som jeg ikke helt vet hva jeg skal bruke til. Kikker bare på rullen av og til fordi det er så fin tapet.
    God helg!

    SvarSlett
  5. Så lurt!!
    Knallidè:)
    Du er en meget kreativ sjel Barbro, og det er så herlig at du deler med oss:)
    Men hvor dyr er egentlig en slik lamineringsmaskin?

    Ha en fin fin kveld ♥

    SvarSlett
  6. Enkel og grei måte å skaffe seg spisebrikker på!! Jeg laget noen i photoshop som jeg laminerte i a3 da Linus var liten - veldig artig!

    God helg!! Klem!

    SvarSlett
  7. så flott disse var, og en veldig god idè. Tror jeg må låne den, og laminere noen av jentenes tegninger:)

    SvarSlett
  8. Kjempefine!!

    Ha en strålende helg :)

    SvarSlett
  9. Disse var fine, og utrolig praktiske :) Måtte spisebordet holde seg fint lenge. Kokosbollene under her skal vi lage i morgen... Ble også fristet av Wenche, men måtte vente til det ble helg ;)

    God helg :)

    SvarSlett
  10. Så lurt!!! Og så fine spisebrikkene ble :) Jeg har lagt meg til som følger på bloggen din. Og gleder meg til masse inspirasjon videre! :)

    SvarSlett
  11. Da var det jo ikke så gæær'n pris på lameneringsmaskinene nei, kjekt og ha liksom:)

    Tusen takk for stemmen, det betyr mye ♥

    SvarSlett
  12. Veldig flotte brikker! Er det A4? Vi har en sånn lamineringsmaskin på jobben jeg kunne lånt...Ha en flott helg.

    SvarSlett
  13. Så smart! Fine brikker.
    Ellen :)

    SvarSlett
  14. Kjempeide:-) Enkelt og smart, og sååå dekorative!! De likte jeg. Kanskje jeg låner ideen selv:-)

    SvarSlett