tirsdag 3. april 2012

I skjønn forening


Hjemmepåske er kjekt det og, særlig hvis været er bra. Akkurat i dag skinner solen fra skyfri himmel, men bortsett fra det har det vært temmelig skiftende skydekke de siste dagene. Og det har skiftet fort altså. I det ene øyeblikket sol, i det neste full snøstorm.


Når det er skikkelig innevær, da er det kjekt å ha litt innendørsaktiviteter å ty til. 


Og her har mor introdusert barn for noe av det kjekkeste hun visste da hun var barn, nemlig å dryppe lys. Jeg var ekstremt tålmodig som liten, og kunne holde på i timesvis. Veslesnuppa syntes også det var ekstremt fascinerende å dryppe lys i vann, og vi måtte jo bruke disse fine stearindingsene til noe,


så de ble hengt opp som alternativ påskepynt ved siden av den mer tradisjonelle påskepynten.



Litt glam påskepynt, laget av veslesnuppa på SFO.  Grønn påskepynt med oppheng av gull. Nesten som man skulle tro de var trendspottere nede på SFO.

Påskeegg og fugl av stivet hekleduk.

Alt i skjønn forening på greiner fra plommetreet. Litt eklektisk skal det være til store høytider:-)


13 kommentarer:

  1. Helt nydelig!!! :)

    Husker så godt fra jeg var liten
    også at vi dryppet slike.. Det var så gøy
    og kjekt å bruke opp stearinlysstumper som man
    har igjen som ikke er så fine...

    Herligste bildene og påskepynten!!
    Takk for fin inspirasjon! :)

    Klem

    SvarSlett
  2. Dryppe lys likte jeg også! Husker at hvis jeg dryppet på et donaldblad, kom det donaldavtrykk på stearinen.

    SvarSlett
  3. Heisan Barbro
    Så morsomme dryppe-lys-saker! Har visst aldri gjort det, jeg og jeg var faktisk også et tålmodig barn. Tror jeg brukte opp tålmodigheten min i barndommen, hi,hi.
    Disse heklede fuglene dine er fantastiske og eggene likeså.
    Har skal vi benke oss med nybakt sjokoladekake og melk nå. Har en kompis av gutta til overnatting og vi må lage litt kos.
    Glade påskedager til deg, Barbro!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  4. Ja, jeg husker jeg og min søster satt i timesvis ved kjøkkenbordet hos pappa og dryppet lys (noe vi ikke fikk gjøre hjemme hos mamma)
    Barndomsminner kommer til overflaten med ditt blogginnlegg... :O)

    Finfin påskepynt du viser frem!

    God påske,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  5. Lysdypping hadde jeg glemt. Må skrive det bak øret til niesene mine kommer på besøk neste gang. Takk.:)

    Klem fra Meta

    SvarSlett
  6. Så koselig! kjekt med litt påskepynt laging =)

    SvarSlett
  7. Heisann:)
    Så masse flott påskepynt, og det egget var virkelig stilig:)
    Husker også veldig godt lysdrypping, syntes det var veldig stas da jeg var lita. Jeg også introduserte dette for mine barn, og etter hvert blir det nok barnebarna som må til pers tenker jeg:)

    Ønsker deg og dine en glad påske:)
    Påskeklem fra Marianne

    SvarSlett
  8. Dryppe lys har jeg også gjort, har du prøvd å dryppe hvite lys på tegneserier? Morsom effekt...

    SvarSlett
  9. Lysdrypping var nytt for meg, men takker for tipset. Det kan bli lange dager i påska om været skulle bli surt og kaldt. Da er det greit å ha litt å pusle med.

    Fin påske!

    SvarSlett
  10. Så masse vakker pynt. Lysdrypping husker jeg godt fra jeg var liten. Var det ikke et sånt triks med å dryppe på bladet og sånt også? Så fikk man trykket på stearinen... ??? Usikker, men tror jeg noe slik med et Donald-blad en gang i tiden :)

    SvarSlett
  11. Så mye fint som pynter opp plommetreet! Åh! Lysdrypping hadde jeg rent glemt! Skal innføres igjen her og, om et par år! :) GOD PÅSKE Barbro og co!

    klemmer

    SvarSlett
  12. Så nydelig pynt :) Litt utradisjonell påskepynt er bare kult. Dryppe lys hadde jeg helt glemt at jeg også gjorde mye av som liten. Satt i timesvis med det. Kanskje jeg må prøve det med unga i påsken jeg også ;)
    Ønsker deg en riktig god påske.
    klem Jane

    SvarSlett
  13. Jeg elsket lysdrypping nå jeg var barn og det gøyeste var å dryppe hvite lys på Donald blader. Har prøvd det igjen, men papiret er endret så effekten er ikke det samme.. Men kjekt er det nå. Håper du får en strålende påske Barbro, vi tar turen på hytten i morra.
    Påskeklemmer til deg og dine <3

    SvarSlett