onsdag 8. januar 2014

Skappelgenser til barn



Nyttårsforsett: strikke mer

Her er resultatet av årets nyttårsforsett:-) Og, ja, det er en Skappelgenser... Etter at mor fikk seg Skappelgenser fikk veslesnuppa lyst på en hun og. Og den er jo så enkel og grei å strikke at det er håp for sånne som meg å bli ferdig. Genserprosjektene mine har jo en tendens til å ende opp som vest, ja, noen har til og med endt opp som vaskekluter...

Genseren er strikket i Sandnes minialpakka og Anisia på pinne nr. 7. Jeg brukte tre nøster minialpakka og tre av Anisia til str. 9-10 år. Jeg fant en oppskrift inne hos Loppehjemmet. Den er i str. 8 år, men jeg bare forlenget den litt og økte fire masker ekstra på ermene. 

Det går rykter om at det skal bli minusgrader i Bergen i løpet av uken, så da kan en god og varm ullgenser være kjekk å ha:-)

9 kommentarer:

  1. Så fin genseren blei, no vart eg frista:)) kjem anisia garnet frå Sandnes og??

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Elin!
      Anisia er et utenlandsprodusert garn. Cewec heter visst produsenten:-)

      Slett
  2. Lekker genser, veldig fin farge!

    SvarSlett
  3. Et riktig greit nyttårsforsett;)
    Skappelgenseren var knallfin,skjønner godt at jenta di hadde lyst på en slik:)
    Skulle absolutt ønske at jeg kunne hevet meg på samme nyttårsforsettet,men vet av erfaring at tålmodigheten ikke strekker til denslags prosjekter;)
    Ha en finfin dag!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  4. Så fin genser!
    Og ikke verst at du har oppnådd nyttårsforsettet ditt allerede:)

    SvarSlett
  5. Hei Barbro!
    Så fin Skappel genser, ja, da tenker jeg frøkenen ble fornøyd! Datteren min ønsker seg en slik genser, og jeg regner med at jeg strikker det til henne på nyåret! Har forsøkt å oppmuntre til å strikke selv, men hun kvier seg - er så redd for å miste masker!

    Ønsker dere en fortsatt fin uke, og riktig Godt Nytt År!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett

  6. เล่นเกม สล็อตออนไลน์ โจ๊กเกอร์123 slot online ฟรีเครดิต
    https://www.slotxd.com/jokergaming123

    SvarSlett