mandag 23. april 2012

Enkel pimping


De fleste interiørbloggedamer får som kjent aldri nok puter. Det er ikke det at jeg ikke kan sy meg noen puter selv, men av og til er det greit med rimelige kjøpeputer som man kan pimpe selv. En litt kjedelig pute kjøpt tidligere i år, men i en grådig fin grønnturkis farge,


ble litt spenstigere med en liten heklebrikke og knapp. Heklebrikke sydd på for hånd med puten inni. Litt effektivitet må det være, selv om hastverk er lastverk, og jeg sikkert har sydd putetrekket fast i puten et og annet sted:-) Men akkurat det er kanskje ikke så dumt, siden minstemann har en tendens til å ta trekket av sofaputene. Tror ikke han får dette trekket av så lett..


Apropos putepynt; små rosetter laget av stoffremser som er tråklet i ene siden og snurpet sammen kan bli fin putepynt det og. Sy gjerne på noen perler for en mer glamorøs look. Litt glam kan man alltids trenge i hverdagen:-)


Har du ikke puter som trenger fornyelse, så kan du jo pimpe opp et klesplagg:-)

Ha en fin dag!



14 kommentarer:

  1. Takk for pimping tips!
    Alltid like inspirerende:)
    Klem Linn

    SvarSlett
  2. Enkel pimping kan me lika :o)
    Blei skikkelig flott!

    Det var det pastellfarga lappeteppet eg tenkte på at eg hadde laga i "dine farger" ;o)

    SvarSlett
  3. Nydelig og sommerlig!
    Elsker litt glam i hverdagen.
    :o)

    SvarSlett
  4. Jeg har samlet noen slike heklebrikker nettopp til dette formålet, men det blir aldri like fint som hos deg :) Rart med det der :) Men sånn rosett må jeg forsøke meg på, perler har jeg i bøtter og spann i alle fall. Mon tro om det er noe niesen min kan være behjelpelig med når hun kommer på besøk til helga.

    SvarSlett
  5. knallsøt rosett du har laget, hadde passet perfekt til en aldri så søt scrappeside

    SvarSlett
  6. Så nydelig puta blei,blir like imponert kvar gong eg av alt det flotte du skaper fram:)
    Ein fine dag til deg!

    SvarSlett
  7. Elsker fargen på puta di! :-) ha en fin fin dag!

    SvarSlett
  8. Supersøt pute :)

    Har selv pimpet en rund pute med en slik liten hekla brikke.. festet med ett par sting så den var lett og ta av om jeg ble lei, uten å ødelegge puten..

    Ha en fin Tirsdag,
    Klem Jatte♥:)

    SvarSlett
  9. Hvor er den pude bare yndig og rosetten er da bare skøn.

    Tak for tippet.-)

    Ha´en skøn dag

    Knus Susi

    SvarSlett
  10. Pimping er smart, ja! Sa det var masssevis av loppiser da jeg var hjemme i Norge i helgen, men jeg rakk ingen... Far vente til vi har noen her i naerheten ogsa. De kommer, de kommer! :-)

    SvarSlett
  11. Så fin den ble. Har en heklet sommerfugl jeg lenge har lurt på hva jeg skal gjøre med. Nå blir det nok en pute.....eller på en genser.
    Flinkis
    Klem

    SvarSlett
  12. Så lurt å pynte litt sånn. Har noe heklede brikker jeg ikke er helt sikker på hva jeg skal gjøre med. Puter blir jo flott da :)

    SvarSlett
  13. åå den fargen altså!!!! helt perfekt!:)) kjempefin pimping og! enkelt og greit- sånn vi liker det;)
    også den vasen nedenfor her da, DEN må jeg og bare få tak i! godt jeg har en bytur planlagt snart;)
    klem:)

    SvarSlett