tirsdag 10. april 2012

En fin samling


Jeg er så glad i fine, gamle heklete grytekluter, og synes de er så koselige å ha hengende framme på kjøkkenet til pynt. For så mye brukt blir de jo ikke. Ikke fordi vi sjelden lager mat altså, men mange av de er ikke særlig praktiske. Det blir litt vel mange luftmasker innimellom, så det er lett å brenne seg, selv med doble grytekluter:-)


Enkelte samlinger kan aldri bli store nok, sånn som putesamlingen min og gryteklutsamlingen. 

Jeg fikk nylig en pose med gamle heklebrikker av moren til en vennninne av meg. Disse hadde jeg tenkt å spare til å lage julepynt av, men så er det så lenge til jul. En utålmodig sjel kan da vel ikke vente så lenge... Plutselig slo det meg at jeg kunne ta to heklebrikker og hekle sammen, og lage en gryteklut.


Så tenkt, så gjort. Jeg heklet en lyseblå kant rundt med picoter, og et oppheng til slutt,


og vips, så hadd jeg fått en ny gryteklut i samlingen.


Og hvem vet, kanskje vokser samlingen til nye høyder i løpet av helgen. Da er det duket for loppemarked. Årets første for min del. Gleder meg:-)


9 kommentarer:

  1. Så fin og koselig samling grytekluter du har :-) Lurt å hekle sammen to brikker da :-D

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  2. Hvor fine de er - har altså bare en svaghed for de pokkers til hæklede grydelapper. ;)

    SvarSlett
  3. Oj så masse flotte grytekluter! Koselig her hos deg- la meg til som følger nr 580 :)
    hilsen Sissel

    SvarSlett
  4. Jeg har arvet noen grytekluter etter bestemor som har akkurat samme farge som din gule/mintgrønne. Det må ha vært en populær fargekombinasjon.
    Ellen :)

    SvarSlett
  5. Så fine grytekluter.
    Klart de må være fremme :)

    Klem fra meg til deg! :)

    SvarSlett
  6. Virkelig en fin samling! Så stilig!

    SvarSlett
  7. Fin samling du har :) Eg har eit par til salgs i skjoreredet mitt. Dei ville ha passa fint i samlinga di :)

    Ha ei finfin veka!

    Klem frå Christine

    SvarSlett
  8. Vi har fått et kjempefint, gammelt grytelokkstativ med noen kroker nederste som skriker etter gamle grytekluter. Morsom ting å samle på. Eller kanskje jeg må lage sjøl for å få riktig farge... Sjøgrønt var visst ikke så vanlig før... :)

    SvarSlett
  9. Kjempefin samling!:) og er enige at de ikke er så goe å bruke, men det gjør jo ikke noe så lenge de gjør seg så godt til pynt;)
    klem june:)

    SvarSlett