onsdag 18. april 2012

Den som leter skal finne



De fleste av mine venninner synes ikke loppemarked er noe særlig. Svigermor derimot elsker det. Veslesnuppa er også oppdratt til å bli en skikkelig loppis- og Fretexelsker, så i helgen var det tre generasjoner som pløyde både loppemarked, Fretex og brukt- og antikkmesse.


Veslesnuppa fant seg rosa finsko, som knapt har vært av siden hun kjøpte de. Skoene har til og med vært på i sengen:-) Rosa sjal i bakgrunnen passer fint til nye prinsessesko, og kan forøvrig brukes som duk på det runde bordet ute på terrassen. Kjekt med anvendelige saker.


Med det rosa perlearmbåndet som veslesnuppa fant på Fretex, så er antrekket nesten komplett:-)


Mor selv fant massevis av fine tekstiler som hun gleder seg til å sette saksen i.


For flere lappetepper skal det sannelig bli. Samtlige lappetepper jeg har sydd har fått nye eiere, så nå er det på tide at jeg lager et som skal forbli innenfor husets fire vegger.


I morgen blir det sydag, og det skal klippes lapper til den store gullmedalje,


og kanskje blir gamle loppistekstiler til søte vårskjørt. Det er tid for å fornye garderoben litt og gjøre seg klar for varmere dager. Det er nesten så jeg ikke kan vente med å finne fram saks og symaskin igjen. Men først får jeg vel få litt blund på øynene:-)

7 kommentarer:

  1. Det er så kjekt å se alt det herlige du klarer å finne på bruktmarkeder rundt om, og jeg gleder meg til å se hva du tryller det om til utover våren!
    Kos deg sammen med symaskina i morra!!

    Klem! :-)

    SvarSlett
  2. Dette var en festlig og optimistisk blogg! Så mange ideer og spennende loppisfunn!

    SvarSlett
  3. For noen herlige prinsesse sko.
    Skjønner godt at de får være med i sengen.

    :o)

    SvarSlett
  4. Så moro!! Herlige farger! Gleder meg til å se resultatet! :-) Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. For noen flotte sko!
    Har full forståelse for at de måtte bli med i sengen...man kan jo ikke ta av seg så fine sko :O)

    Gleder meg til å se de fine teppene dine!

    Klem Fredrikke

    SvarSlett
  6. Heisann:)
    Så mye flott dere har funnet, og skoene til veslejenta er jo bare så nydelige og søte:))
    Flotte lappetepper du lager, ikke rart de blir revet bort:)

    Ønsker deg fine dager resten av uken:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  7. Spennende saker dere har funnet, og lekkert lappeteppe, og flere kommer det no til å bli.. ;) kos deg med lappeklipping.

    SvarSlett