onsdag 4. april 2012

Friskt og godt


I dag har jeg laget dessert litt etter innfallsmetoden, og tok det jeg hadde tilgjengelig. Litt kremfløte, egg, sukker, yoghurt og appelsiner.


Jeg vispet krem av ca. 2 dl fløte, og eggedosis av 2 egg og 4 - 5 ss sukker. Krem og eggedosis ble blandet sammen med et stort beger melonyoghurt, og deretter hadde jeg oppi appelsiner skjært i terninger.


Og det ble utrolig godt! Friskt og deilig, og passer nok helt sikkert veldig bra som dessert etter påskesteiken.

Jeg tok den for sikkerhets skyld før middagen. Måtte jo prøvesmake litt, og litt til. Man må jo være sikker på at det man serverer er spiselig. Plutselig så var den store dessertskålen halvtom... Det er en kunst å begrense seg:-)


Ha en riktig god påske!

12 kommentarer:

  1. Takk for dessert-tipset! At det å begrense seg er en kunst- ja, det kjenner jeg så altfor godt til! Riktig god påske til deg óg! :-)

    SvarSlett
  2. Vi har kost oss ute i solen med vafler,
    så dessert før middag ja.. :O)

    God påske,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  3. Herlig med et dessert tips:)
    Så utrolig godt ut:)

    Klem Gitte

    SvarSlett
  4. Mmm, det høtes og så GODT ut:)
    Kjekt og kunne trylle litt med det man har i kjøleskapet:)

    Ha fortsatt fine påskedager ♥

    SvarSlett
  5. Nam nam.. det så veldig godt ut!

    Ha en fin påske, frøken ;)

    Klem

    SvarSlett
  6. å det høres godt ut!! nam nam!! Ha en super påske til deg og dine=)

    Klem fra Yvonne.

    SvarSlett
  7. Så koselig at du deler med oss, desserten hørtes frisk og herlig ut. Sprørs om ikke den må prøves nå i påsken...

    God påske til deg og dine, klem.

    SvarSlett
  8. Spennende!
    Jeg skal lage appelsinfromasj i morgen! Var en racer på det i min barndom etter å ha fått en oppskrift på skolekjøkkenet i femte klasse.. Får se om jeg husker gamle kunster med gelantin! ;)

    God påske!

    SvarSlett
  9. Høres godt ut:) Ønsker deg ei riktig fin påske!!!

    SvarSlett
  10. Dette høyrdes veldig godt ut. Som alltid er det berre SÅ kjekt å sjå innom bloggen din! Det er nett som å lese ei avis med berre gode og spennande artiklar! God påskeferie!

    SvarSlett