søndag 1. april 2012

Puter og sånt



Jeg hadde lyst på noen puter til utemøblene for å freshe opp litt, og for å delvis kamuflere at stolene trenger et strøk med maling, siden et par av de har stått ute hele vinteren.


Jeg synes dette gamle sengetøystoffet er så utrolig fint, og så er det så deilig og mykt. Superdupert å sy puter av. 


Det går tidvis hardt utover putebeholdningen vår, ettersom putene blir brukt til både putekrig og til snørrtørking, og en og annen pute er innimellom så herpet at den må kasseres. Sånn som hekleputen som små fingre hadde pillet sånn på at den var fullstendig raknet. Bakstykket derimot var i skjønneste orden, så det ble sprettet av og brukt på den blå puten over her. Og da er det jo en fryd å sy puter. I løpet av 10 minutter var ny pute ferdig.


Bord og stoler godt kamuflerte. Ingen som ser at de burde hatt seg et penselstrøk. 
Blondegardiner egner seg forresten godt til duker. Det er bare å klippe til riktig lengde og slenge på. Rakner ikke.





Ha en fin dag!

11 kommentarer:

  1. Her var det vårlig i dag. Flotte stoffer å lage puter av. Flink du som kan sy.
    Klem

    SvarSlett
  2. So fin og koselig pute du har sydd :) Her lave snøen ner, so putane blir inne i dag..

    Ønske deg ein fin og god påske :)

    Klem frå Christine

    SvarSlett
  3. Åh, det blå dynetrekket er heilt nydeleg! Eg kom over ein bit med same mønster i ein slags rosafarge og måtte berre kjøpe den, sjølv om den absolutt ikkje passar inn i Det blå huset:)

    SvarSlett
  4. Flotte puter i lekre, sommerlige farger!

    SvarSlett
  5. Så fresht!!
    Likte så godt det lyseblå dynetrekket..
    Minner meg om tapeten vi har i stua = hjertebank!!

    ..kose deg masse i påsken!

    Her skal jeg jobbe til onsdag, så blir det avslapping
    og kos med familien. Det gleder jeg meg til :)

    Stor klem

    SvarSlett
  6. Oi ! Det blå sengetrekket var kjempefint :)
    Jeg har et med likt mønster, bare i oransje.
    Koselig det var der ute på trassen :)

    Klem fra Janne

    SvarSlett
  7. Herlige puter i nydelig farve.

    Fin mandag til deg, klem.

    SvarSlett
  8. Den var en superfin pute! Den hadde forresten passa godt sammen med den ene jeg har kjøpt til den nye loftstua som er under konstruksjon.

    Ha en finfin påske!

    SvarSlett
  9. Heisann!

    Bloggen din lå oppe på pcen min, men så måtte vi ut en tur og før jeg var hjemme igjen for å kommentere hos deg hadde du vært innom meg. Så takk for det!

    Knallfint hos deg, får lyst til å sette meg ned med en kaffekopp her med en gang. Men ikke når jeg hører at snøen har kommet.. Vi fikk sms fra svigermor med denne nyheten i ettermiddag, men tok det med en klype salt da hun var i det spøkefulle hjørnet i dag.. hihi

    God påske til deg og dine!

    Klem

    SvarSlett
  10. Veldig koselig med både puter og duker. Du er kjempeflink til å lage det fint. God påske til deg:-)

    SvarSlett
  11. Kjempefint, lekre farger!
    Ønsker deg og dine ei flott Påske! : )

    SvarSlett