mandag 6. september 2010

Helt uunværlig





Denne kule awarden har jeg fått av Ellen, og med den fulgte en utfordring - nemlig å liste opp 7 duppedingser jeg ikke kan klare meg uten:


Den aller første er selvfølgelig symaskinen. Ingen over - ingen ved siden. Symaskinen står framme på spisebordet 363 dager i året, til nordlendingens store fortvilelse... Jeg brer meg mer og mer utover spisebordet, i håp om at nordlendingen blir så frustrert at han snart begynner på syrommet mitt.  


























Kjøkkenmaskinen min er nok ikke i bruk 363 dager i året, men ihvertfall ukentlig. Og, nei, jeg har hverken rosa eller isblå KitchenAid, men en sølvgrå Kenwood major var liksom ikke så spennende å ta bilde av...


En kitchen timer er også uunværlig for oss bakeglade med ekstremt dårlig kortidshukommelse, og som har glemt rundstykkene 10 sekunder etter at vi har satt dem i ovnen. Min kitchen timer har reddet mangt et bakverk fra en skjebne som grillkull.




Og her kommer verktøyet, Ellen:-) Stiftepistol er et must for enhver wanna - be - handywoman, og er vel strengt tatt det eneste verktøy jeg kan håndtere uten å framstå som en kløne... Og så er det vel det eneste verktøyet i huset som bare er mitt.


Kameraet mitt er jeg fullstendig avhengig av. Det er i daglig bruk, og er en trofast og god følgesvenn. All bildeknipsingen holdt imidlertid på å føre til Mac sammenbrudd forrige uke. Kapasiteten var fullstendig sprengt, men nå har jeg drevet storsletting, så nå er det bare til å knipse i vei igjen, heldigvis:-)



Selvsagt kan jeg ikke klare meg uten mac´en heller. Hadde ikke blitt mye blogging uten den... 



For ikke å snakke om sjokoladetatoveringer. Helt perfekt for oss som elsker sjokolade. Her har man mulighet til alltid å ha en sjokolade for hånden (eller et annet sted...). Veldig praktisk hvis man skulle bli skikkelig sjokoladesugen i løpet av dagen:-) Den litt dårlige billedkvaliteten skyldes nok at nordlendingen hadde litt problemer med å holde fokus under fotograferingen...


Ha en fin dag!

19 kommentarer:

  1. Kul blogg award :D veldig fortjent!!

    ja det var mange fornuftige valg på listen din!! som kameraet:) viktig med minner og veldig nyttig til bloggingen og:) hehe

    du må ha en strålende dag i solen!

    SvarSlett
  2. Derfor kunne ikke jeg gi awarden til deg snuppa!:-)
    Ikke noe som overrasker meg på den listen - men den siste fikk meg til å le høyt her jeg sitter;-D
    Håper du har sol..,
    klem Hege.

    SvarSlett
  3. Grattis!
    Mon tro om det finnes lakristattis,

    (det rimte!)

    SvarSlett
  4. Hehehe! Herlige Barbro! :D
    Grattis med award! :)
    Og ha en nydelig dag! :D

    SvarSlett
  5. Gratulerer med award. Så moro :0)

    Ha en fin dag.
    Klem Jane.

    SvarSlett
  6. gratulere med awarden .... den fortjener du virkelig
    Ha en fin uke
    klem

    SvarSlett
  7. :) Artig innlegg. Du skriver så humoristisk og godt. Gøy å lese innleggene dine. OG den Awarden var velfortjent!

    SvarSlett
  8. Spændende læsning... :)) Jeg har flere af de samme ting jeg ik kan undvære.. men især da min opvaske maskine.. .)

    SvarSlett
  9. Sjokoladetattis, det har jeg aldri verken sett eller hørt om! En strålende ide, som i tillegg sikkert forebygger at ANDRE enn sjokoladens rettmessige eier og innkjøper spiser den opp!
    Det skjer nemlig titt og ofte her i huset, til tross for høylytte protester - men da er det jo allerede for sent!
    Grr.
    Jaja, det er slag livet gir. Grattis med bloggaward forresten, vel fortjent!

    Fin mandagskveld til deg og tatoveringen din! ;)

    SvarSlett
  10. Gratulerer så mye med awarden...morsomt å lese om det du skriver.
    kjenner igjen det må å glemme igjen rundstykker inne i ovnen.
    Dessuten skulle jeg ønske man kunne ringe etter de tingene man til stadighet legger fra seg overalt,mobilen er grei sånn :-))

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  11. Ha ha, sjokoladetatovering hadde nok kjæresten min satt STOR pris på. Særlig hvis den hadde DEN plaseringen. Finnes virkelig det??? :D
    En liten hendig timer BURDE jeg hatt. Og ROSA kjøkkenmaskin. Hvorfor i all verden har ikke jeg det??? Elsker rosa!
    Stiftemaskin har jeg. Selvfølgelig :)
    Nå stikker jeg snart til England, så da blir det lite besøk av meg rundt omkring. Kommer noen forhåndsprogrammerte innlegg fra meg, da.
    Stor klem Ellen :)

    SvarSlett
  12. Stilig award :) Du fortjener den :)

    SvarSlett
  13. Må sei eg blei positivt overraska øve den sjokoladetatoveringen :o)

    Kan godt forstå at nordlendingen hadde problemer med å holda fokus... ;o)

    Gratulera med velfortjent Award!

    Kan ikkje heilt tru at du får så flotte bilder med KUN Picasa!! Imponert! Det fina med det programmet eg skreiv om e at du ikkje trenge å redigera bilder på forhånd egentlig, og bilder du ikkje egentlig var så fornøyd med blir plutselig kule :o)

    Du bør absolutt prøva!
    Finfin kveld og veka videre uansett snuppa :o)

    SvarSlett
  14. Skjønner at mannen fikk problemer med fokuseringa, der ja....
    Og grattis med award!

    SvarSlett
  15. Gratulerer med award!
    Du er helt herlig.
    Lo og tørket tårer:-)

    SvarSlett
  16. Klart nordlendingen fikk fokusproblemer, hi hi. Smakte sjokoladen godt?

    SvarSlett
  17. Ha ha ha, sjokotattis du:)Helt fantastisk!!!

    SvarSlett
  18. Så gøy! VELFORTJENT Barbro:-) Herlige dingser du ikke kan klare deg uten. Det er mange av dem jeg ikke hadde klart meg uten heller.

    Ha en fin tirsdag kveld! Klem fra Cecilie

    SvarSlett
  19. haha! sjokkotattis! nå måtte jeg le ;)
    for en frisk og herlig blogg du har! hit kommer jeg gjerne tilbake ;)

    SvarSlett