mandag 26. april 2010

Gjenbrukskjole

Til min store glede fant jeg kjolen som jeg sydde til nissefesten i barnehagen, og som ble brukt som ekstrakjole i julen, hengende i skapet. Nå skulle den omgjøres til 17. maikjole. Så jeg tok bare klovnebildet jeg sydde forleden dag og sydde over hjertet som allerede var på kjolen. Noe som jeg synes var utrolig lurt, for da kan jeg sprette av bildet og den kan brukes til jul igjen - med hjertet. Veldig praktisk:-) For ullfiltkjolen har en slags voks -i - fasong som gjør at den kan brukes lenge.


Strålende fornøyd satt jeg siste nålestikk i kjole da Sara dukket opp over skulderen min og kikket ganske så misfornøyd på kjolen. "Eg liker han ikkje altså. Eg vil ha en rosa kjole, bare så du vet det! No hører eg bossbilen kommer - eg går ut og kaster han" Voldsomme trusler fra en på snart 6...



Godt det ennå er noen uker til 17. mai. Tror vi trenger litt tilvenning her - og muligens litt bestikkelser...



Bunadsdrømmen lever imidlertid ennå, og jeg har et håp om å driste meg innom Husfliden denne uken - muligens i forkledning...

23 kommentarer:

  1. Hi, hi jenter er små damer fra dag en ( er min erfaring!);-)
    Jeg har to av det " slaget"...:-D
    Om Mille er lik meg..?
    - jeg er ikke så flink å se sånt!
    Men verdens søteste i mine øyne selvfølgelig:-)
    Hadde jeg hatt tid og sydd noe nå ( har konfirmant på Møre),
    - så skulle jeg sendt deg en råsa drøm;-)
    Ha en fin kveld vennen min,
    klem Hege.

    SvarSlett
  2. Ha, ha. Akkurat som Ingvar som ikke vil bruke klærne jeg har laget til han lenger. De er for myke! :)

    SvarSlett
  3. De skal ikke være gamle før de vet hva de vil og kommer med trusler og kompromier. Herlige da ;D
    Synes du ikke skal være redd for å ta turen til Husfliden jeg, bunad er da vel ike noe pes for deg!!

    Klem fra Grete

    PS! Skvatt litt når kommentarkoden kom, rechum!!

    SvarSlett
  4. Heisann min venn,
    Skjønner du har fått deg et problem der, klart kjolen må være ROSA: !!
    Liker klovnen og gleder meg til å se det ferdige" bestillingsproskektet "mitt.
    Kos å se deg i dag og husk at jeg ønsker at du fremhever kunstneren i deg !!!!!!

    Gleder meg,
    Knip fra her.

    SvarSlett
  5. Nå måtte jeg le! Ja, disse smådamene vet hva de vil ha. Skjønner IKKE hvor de har det fra! *Fniser*

    Ønsker deg en deilig ukestart, søte deg!

    Klem,
    Anette Willemine

    SvarSlett
  6. Ja, det er fra sine egne man skal høre det...

    Måtte le når jeg leste innlegget ditt, men hvis du klarer å sy ut kjolen litt så tar jeg den gjerne til 17. mai!!

    Sier gjerne ja takk til et lite sykurs en vakker dag, det hadde vært kos.

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  7. Hmmm ikke lett å være kreativ når en får slike tilbakemeldinger :o))))) Du skal se det går seg til - og meningers mot det trenger vi jenter, ikke sant:o))?
    Kjolen var flott den - og med et ekte Barbrobilde på ble den bare helt spesiell:o)
    Ha en fin kveld, min venn.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  8. Lur idé med bildet! Håper ikke kjolen går i søpla, da.... ;) Den er jo så fin!

    Klem

    SvarSlett
  9. Jeg kjøpte en rimelig bunad til mitt yngste barnebarn, på Husfliden. I str 68:DDDDD Måtte legge opp 5 cm på ermene, men den ble såååå fin. Lille prinsessa hadde den på etter dåpen. Bunad er nå litt koselig da!!! kllemz

    SvarSlett
  10. KNallfin den kjolen altså,Barbro, kom deg avgårde!!
    klem

    SvarSlett
  11. Skikkelig smart gjenbruk. ☺ Skal se vesla kommer til fornuft etterhvert.

    SvarSlett
  12. Du er flink! Så får du heller plukke opp kjolen fra søppelbøtta hvis den skulle havne der.

    SvarSlett
  13. Kan ikke være helt enig med veslesnuppa - synes dette var en femomenal ide. Hun forandrer nok syn på saken etter hvert.

    SvarSlett
  14. Hei du flinke dame... så fin 17mai kjole!
    Håper hun ombestemmer seg, rødt er nå litt finere enn rosa den syttende...

    Lykke til med overtalelsene....

    Klem fra meg

    SvarSlett
  15. Kjempe fin kjole ,men en bestemt frøken og slik er de vel i den alderen. Kjenner til det da jeg jobber med barn. Hver alder har sin sjarm. Hun ombestemmer seg vel ette hvert

    Ha en fin tirsdag
    Klem

    SvarSlett
  16. Oj! Så mye som har skjedd på bloggen din den siste uka. Fine mugger, en trekning som æ gikk glipp av - forøvrig gratulerer til ho som vant! "Ny" sjenk og "ny" kjole. He,he.. bestemt liten dame m.a.o! Håper ho kan bestikkes! Den røde kjolen ble ihvertfall altfor flott til å ikke sekulle bli brukt! Ha en flott og arbeidsom uke! Klem

    SvarSlett
  17. Kjempe søt kjole.Lo godt av den unge damens komentarer.Får sånne trusler støtt selv av min lille rosa prinsesse.

    SvarSlett
  18. Herlig jente:)) Synes det er kjekt de forteller hva de vil jeg, og at de har en mening:)Det betyr jo ikke at de alltid skal få det som de vil, man har godt av å lære seg å bruke tingene flere ganger og at det ikke bare er å kjøpe/lage nytt hver gang:)Forsøker desperat å lære guttene mine det;) he he..

    SvarSlett
  19. Ha ha ha, klart hun ikke ville ha rød, men rosa :) De vet akkurat hva de vil og ofte er det motsatt av hva vi vil.. Har det helt likt her med min jente på 5.5 år... :)
    Men kjolen ble kjempesøt og bytte rundt bildene var jo kjempelurt :)
    Ha en flott dag videre :)

    SvarSlett
  20. He-he. Bestemt ung dame. Hun klarte da å si hva som var feil med kjolen, mens min yngste gutt, da han var liten, ble skikkelig sint på noen av klærne jeg lagde, fordi de hadde, og jeg siterer; "den ekle følelsen". Det er faktisk innmari vanskelig å avdekke hva som er den "ekle følelsen", jeg vet det til dags dato ikke.
    Ha en strålende uke.

    SvarSlett
  21. Nydelig kjole! Kanskje hun kan overbevises om at rodfargen er helt i 17-mai-anden ("Norge i rodt, hvitt og blatt") og at hun vil vaere helt "in"?

    Ja, ikke lett a overbevise sma frokner, skjonner jeg. Tenaringsgutten min hadde overhodet INGEN meninger om klaer til han var rundt 12 ar... Han tok gladelig pa seg hva jeg enn sa og jeg trodde jo ALLE barn var slik... MEN sa fikk han plutselig egne meninger og begynte a bestemme selv. Sjokk for meg, vet du! ;-) Na tor jeg aldri handle klaer til ham uten at han er med...

    SvarSlett
  22. Ups!!!! ei bestemt liten jente..... Lykke til;) Jeg synes kjolen var fin-vist det hjelper noe;)

    SvarSlett
  23. Knallfin den kjolen da :) Det går seg nok til , får vi håpe da , hi hi . De er ganske bestemte ...Har to her også , en gutt og .. snart tenåring .. vet også hva han ikke vil ha på !!! Må vel snart begynne på 17.mai klærne her og ;) Har stoff og alt til festdrakt ... mye annet å gjøre og . Ha en flott uke !

    SvarSlett