onsdag 14. april 2010

Prosjekt barnerom



Oppussingsprosjekt barnerom går en smule tregt, noe som delvis skyldes at nordlendingen trodde dette var et ferdigstilt prosjekt. For vi har nemlig platet igjen døren mellom de to barnerommene, slik at vi fikk plass til en hel rekke med garderobeskap fra Ikea på den ene veggen. Og dermed antok nordlendingen at da var alt på stell.


Men mor hadde store maleplaner og ommøbleringsplaner for rommet. Nå er det ikke så ille stelt at jeg ikke klarer å svinge malerkosten selv, men jeg liker å ha litt moralsk støtte for prosjektene mine. For jeg er innmari god til å begynne på ting, men ikke fullt så god på å fullføre. Så for å være helt sikker på at vi kommer i mål, er det best at nordlendingen bifaller det hele. Og det gjør han forhåpentligvis etter at jeg har go´snakket med han. For jeg tror han synes det er helt greit at lillemann ikke skal vokse opp i et rosa prinsesserom. Dessuten så vet jeg at han driver og smugleser bloggen, så bare så du vet det kjære: VI ER IKKE FERDIGE:-)


Hadde store planer om at det skulle bli en rekke fargerike innslag på barnerommet. Så jeg begynte med å sy nytt sengetøy til dukkevuggen. Og du verden så sprelskt og fargerikt det ble.... Tror vi får satse på at putene jeg har planer om å sy blir litt mer dristige.


Tydeligvis ikke så lett å kvitte seg med romantisk fransk landstil som jeg trodde. Satser på at øvelse gjør mester...

Denne skjønne hjerteknotten er til en liten hylle som er under oppussing. Kjenner det strider litt mot min natur å male den noe annet enn hvitt. Det er liksom så safe. Får hive meg ned på maleforretningen og se om jeg ikke kommer på bedre tanker og får litt inspirasjon:-)

12 kommentarer:

  1. Hei og hopp!!!! jenner igjen disse kommunikasjonsgreiene med Gubben, og dette med og bli ferdig... he-he. og fargevalg!!! driver og maler saker og ting i SVART og KOKSGRÅ,ha-ha. Litt av en forskjell fra alt det hvite i de siste årene, eller antikkhvit, da. skapene fra ikea er bare så fine,,,,, lyst på sånne jeg!!!! en dag, en dag...... Klemz

    SvarSlett
  2. Det ser ut som det blir nydelege barnerom, og fargeklattane kan du jo ta litt etterkvart.
    Garderobeskapa fra Ikea er kjempeflotte, og der er det plass til mykje.
    Kos deg videre med oppussinga,
    og ha ein finfin dag.
    Klem H

    SvarSlett
  3. Det blir ganske sikkert fint, men det kan være greit å ha medspillere.

    Pusser alle opp nå for tida?

    Bildet som skal til Voss, var bare kjempelekkert.

    Klem fra mamma

    SvarSlett
  4. Greit å få ting ferdig. Blir nok kjempefint tilslutt:)

    Har sent deg en mail, Barbro...

    Klem

    SvarSlett
  5. Blir sikkert et flott rom.
    Syntes det er vanskelig å bruke litt sprelske farger.
    Ønsker deg en fin kveld

    klemmer fra meg

    SvarSlett
  6. Hei Barbro.. Dette kommer garantert til å bli kjempefint ;) Likte løsningen på skapdørene fra Ikea. Har ikke sett slike før...
    Lykke til :)

    Ha en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  7. Lykke til med oppussingen! Hjerteknottene er søte. Og jeg ser du har blonder på sengetøyet... ;)

    Ha en god kveld, klem!

    SvarSlett
  8. Det blir nok et fint rom til slutt tenker jeg ;) Hihi... Kjempefine garderobeskap du har satt inn!

    Ønsker deg en fortsatt fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  9. Håper vi får følge fortsettelsen også. Sier du A, får du jammen si B :-) Det er jo alltid så spennende å se hvordan andre pusser opp, pynter og stasjer barnerommene. Jeg har gitt opp, jeg rydder og pynter, 2 timer etterpå ser det ut som det har vært grisefest der inne. På søndag fant jeg en boks med tørt gress og løv ... og 3 marihøner ... levende!

    Klem ♥

    SvarSlett
  10. Hi hi,klart en må gjøre det skikkelig når det først skal gjøres...
    klem

    SvarSlett
  11. Skjønne Barbro,
    Kjenner at jeg savner tiden vi hadde sammen i Galleri Skjold, bare sånn at du vet det.
    Ellers så imponerer du meg med all dine prosjekter. I dag traff jeg en dame,helt tilfeldig, som fulgte din blogg og via den hadde hun funnet meg og mine malerier, så nå kommer hun en dag og titter på det jeg har laget.. så der har du den.............
    Gode tanker til deg min venn.

    SvarSlett
  12. Det blir nok et flott rom til slutt - dine prosjekter blir jo gjerne det:)
    Ellers så må jeg si at bildet som skal til Voss er SÅÅ fint! For en jobb - kjempefint!!
    Kose deg i solen!
    Klem Solveig

    SvarSlett